Gå til innhold
  • Bli medlem

Thor Gotaas sine bøker.


Anbefalte innlegg

Jeg liker Thor Gotaas, og flere av temaene han skriver bøker om. Flere av bøkene handler om mennesker som har vært litt på siden av det samfunnet de var en del av. 

-Josef Helvete

-Fjerdingslien

-Arne Rignes

-På loffen

Han har også skrevet flere bøker med med dokumentarisk preg. 

-Norsk utedasser sammen med Roar Vingelsgaard

-Norske hoppbakker

-Birken

-Koieboka, sammen med Marius Nergård Petterson

-Løpingens historie, oversatt til flere språk også. 

Selvsagt skrevet flere bøker enn dette, men det er disse jeg har vært borti. 

Gotaas har også vært gjest i podcasten til Kristopher Schau, Rekommandert. De to i tospann er artig høring. De to er vel egentelig i og for seg selv, noen som Gotaas kunne skrevet bok om. 

Anbefaler også Kristopher Schau sin bok, På vegne av venner. Hva skjer i begravelser hvor det ikke er noen pårørende og som det er det offentlige som står for begravelsen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett han «live» noen ganger, og hadde da sans for han. Bøkene hans derimot synes jeg har vært dørgende kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

esw skrev (2 timer siden):

Har sett han «live» noen ganger, og hadde da sans for han. Bøkene hans derimot synes jeg har vært dørgende kjedelige.

Også vært å sett han live noen ganger. Mange ord på kort tid, uten at det blir rotete. Bøkene er nok lagt veldig opp til de som deler interessen om de folka som er litt utenfor. Som sagt, det er ikke veldig mange bøkene av han jeg har lest, og noen av de kommer jeg nok heller aldri til å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
esw skrev (På 14.5.2024 den 20.35):

Har sett han «live» noen ganger, og hadde da sans for han. Bøkene hans derimot synes jeg har vært dørgende kjedelige.

Og, de beste bøkene er om sliterne i samfunnet, som fortsetter å gjøre ting som i gamle dager. Fjerdingslien brødrene er ett godt eksempel på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.