Jump to content

Strammebånd og strikk

Tom42

Recommended Posts

Jeg vet ikke om du har det som meg?  Men jeg synes det er vanskelig å få strammmet båndene skikkelig - slik at telt og liggeunderlag ikke faller av under marsjen.  Og i dag da jeg sjekket holdene hadde et par av dem rifter, så det er ikke lite krefter som skal til for å holde utstyret på plass.  

Det var da jeg kom til å tenke på strikkene til bl a båtkalesje - kanskje de kunne duge.  

strikk1.JPG.1408da6e71ce2141706c27d9e209914a.JPG

Så var det frem med strammebånd, strikk - og symaskin.  Litt plundrete kanskje - å sy med en stor ryggsekk på "slep", men det går

strikk2.JPG.c848bd834990759255f9607d9567ebdc.JPG

Så var det å feste strikkene i hempene, koble sammen hun og han kontakt, og stramme til.strikk3.JPG.3f41bd999e966c21f4acfc8815562ff0.JPG

Og siden strikkene er så kraftige, sitter underlag og telt godt fast, uten at jeg måtte bruke for mye krefter..  Men når det er sagt er det dårlig  butikk å surre liggeunderlaget rundt den glatte teltposen, så jeg kommer nok til å feste dem separat.

På samme måte har jeg gjort på lokket.  Vanligvis har jeg ingenting der, men dessverre døde min trofaste lånehund brått, slik at nå må jeg bære alt selv,.  Og det er litt av en bragd å å få plass til alt i en 75 liters sekk. "Kjekt å ha" er nå historie.  Nesten

Lizz2.JPG.6de4b9d70ff10e0628959077caa7848f.JPG

• Like 2

Annonse