Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer eller meninger om hvorfor jeg burde kjøpe den ene fremfor den andre?

Skal brukes på lengre fjellturer i Sør-Norge, turer i skog og mark, kanoturer osv. Greit å ha i tillegg til kart og kompass. Har en Fenix 5X Plus Sapphire på armen men er jo litt liten så greit å ha en dings til kanskje?:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også glad i dingser, men foretrekker dingser med nødvendiginnhold og gjerne strippet for unødige greier som fordyrer og gjør funksjonene unødig komplisert. 

Jeg klarer meg derfor med en Garmin 60Cx til skissert bruk. Jeg har endog 2. Jeg bruker disse både med landkart og sjøkart og fordi bruktprisen på nesten helt ubrukte enheter har kommet ned i 500,- på Finn så har jeg 2 slike i stedet for noe mer komplisert. God batteritid også da den ikke har masse unødige strømslukende funksjoner. 

(Som et billig og miljøvennlig tiltak kan det kanskje være et alternativ)

Endret av Espen Ørud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Lin
      Hva bruker du din pulsklokke til i forbindelse med turbruk? 
      Jeg har kjøpt en Garmin Fenix 6 for løping. Men ble nok også overbevist av selgeren om at denne klokken er også perfekt for friluftsfolk. 

Så da lurer jeg på! Selv de helt banale ting. 
      Hvilke funksjoner på smartklokka / treningsklokka / pulsklokka bruker du på tur i fjell og mark? 
    • Av ost
      Hei alle dere smarte folk!
      Jeg trenger hjelp til å orientere meg i den elektroniske kartjungelen. 
      Stadig vekk når jeg leser om andres turer, ser på et kart, et morsomt bilde på Instagram, blir fortalt om noe, osv, så tenker jeg at dit vil jeg også. I den sammenheng er jeg på jakt etter et godt system for lagring av stier, koordinater for interessante ting, turforslag, osv. Frem til nå har jeg basert meg på papirkart og hukommelse, men ser for meg at mye går i glemmeboken fordi det ikke lagres. Aller helst vil jeg ha et system hvor jeg kan flyte sømløst mellom mobiltelefon, Pc og eventuelt annet. 
      Finnes det et kartsystem som jeg kan ha både på mobil og Pc, og hvor jeg kan lagre sporlogger osv? Må jeg bare løpe til nærmeste butikk og kjøpe meg en garmin-greie og garminkart? Eller er det kun en mappe på utforsker med .gpx-filer og et og annet exelskjema for enketlpunkt? Aller helst ser jeg for meg et kartprogram som kan brukes både på Pc og mobil (pr nå, Android), hvor jeg kan drømme om fremtidige langturer, samtidig som jeg lagrer lokale rariteter som skal besøkes med ungene i kommende formiddagstur. 
      Hvordan gjør dere dette, og hva lønner seg i det lange løp?
    • Av guskur
      HAr en Garmin GPS 64st med originale kart foreløpig. Disse er nesten ikke verd noe..:-)

Vurderer denne: https://kartmannen.no/
      Noen som har handla derfra og som vil dele sin erfaring??
    • Av Fjelljentaaa
      Noen som vil fortelle om sin erfaring med Garmin InReach Explorer+? 
      Skal kjøpe meg ny Gps. 
      Den må ha godt batteri, grei størrelse, helst ikke over 5000 og den skulle helst ha gått an sendt mld med uten dekning for sikkerhet for meg som går mye alene i fjellet. 
      Har sett på en Garmin InReach Explorer+, noen som har erfaring? Evt noen som har tips om en annen en? 
    • Av zyrpe
      Her er siste videoen jeg har laget tilbakemeldinger mottas med takk.....faktisk stoooooor takk. Er helt noooooobe på dette, men syns det er motiverende. Så har jeg tenkt å satse litt på YouTube.
      Lurer på hvilke erfaringer folk her har med å lage videoer. Jeg går stort sett alene, så må tilpasse utstyret etter det. I tillegg er jeg en MILSPEC fanatiker, så alt på være rugget og vanntett.
      Utstyret her har vært iPhone og Olympus Though TG4. Men ser at jeg må ta med meg Action Cam også, har allerede et Garmin VIRB XE. I tillegg så har jeg gått til anskaffelse av Zhiyun Smooth 4 Gimbal og en INSTAMIC. Det er det jeg har råd til akkurat nå som student, så det får holde en stund.
      Er også over normen interessert i kart, så har testet litt forskjellig med tanke på "kart animasjoner". Just begynt å sysle med Google Earth Studio (ergo den psykointroen), og har også tatt steget med å begynne å lære med Adobe After Effects. Liker videoer hvor det er enkelt å se hvor folk befinner seg.
      Er det noen andre som har gode forslag, eventuelt kan poste link til noen bra videoer. Opplever stort sett på YouTube at når man spør noen som har laget video hvordan de gjør ting, så lager du jommen en video som viser hvordan det skal gjøres      Fantastisk plattform..........
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.