ØysteinT Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 Så, årets sommerferie har jeg lyst til å tilbringe på Hardangervidda - mer spesifikt å gå fra hytte til hytte på kryss eller tvers av området. I den anledningen ønsker jeg tips om gode ruter, og hva som er bra/dårlig med dem. Eneste begrensning er at jeg ikke skal starte med å gå opp fra Hardangerfjorden til vidda Det klarer ikke kroppen min... Nord-syd? Syd-nord? Øst-vest? Nord-øst? Så mange valg
whistler Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 Smak og behag og vanskelig å si hva som gir den "beste" ruta. Spørs jo litt hva du er ute etter. Jeg tror jeg hadde gått Øst-> Vest eller Nord -> Sør .. Øst til Vest gir kanskje mest variasjon.
ØysteinT Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Skrevet 9. juli 2016 Drar opp denne igjen... Så har bestemt meg for å forsøke Finse - Haukeliseter (den tradisjonelle). Ser at det er et par valg ut fra Finse og sørover, er det noen spesielle forskjeller på disse? Tenker på: Finse - Kjeldebu mot Finse - Krækkja. Andre spørsmål er - Sandhaug eller Besso? Fra Litlos går turen til Hellevassbu (har gått turen Litlos - Midvassbu før) Så forslag 1 ser noe slikt ut: Finse - Kjeldebu - Trondsbu - Sandhaug/Besso - Litlos - Hellvassbu - Haukeliseter Forslag 2: Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Litlos - Hellvassbu - Haukeliseter. Transportmessing blir det vel å kjøre til Odda - og ta tog til Finse derifra. Og så ta buss fra Haukeliseter til Odda og kjøre hjem igjen.
dede Skrevet 10. juli 2016 Skrevet 10. juli 2016 Dårlig med tog fra Odda..?! Om du bor i Oslo hadde jeg bare tatt toget til Finse og så buss hjem fra Haukeli. god tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå