Jump to content

En skoggangsmann......

fumigatus

Recommended Posts

Det var litt overraskende og veldig artig å dumpe over denne nydelige naturfilmen på på NRK for noen dager siden. Dette er et område jeg er blitt spesielt glad i de siste årene, og jeg tilbringer nesten all min fritid i akkurat denne skauen. Krokete furuer, glissen gammal-skau, troll-tiur og tyribål gir en helt spesiell stemning. Som man kan oppleve gratis en times kjøretur fra Oslo. 

Både filmen og en evt tur til området anbefales på det varmeste. 

https://tv.nrk.no/serie/skoggangsmann/DVNA51000615/20-12-2015

• Like 4

Annonse
2 timer siden, fumigatus skrev:

Det var litt overraskende og veldig artig å dumpe over denne nydelige naturfilmen på på NRK for noen dager siden. Dette er et område jeg er blitt spesielt glad i de siste årene, og jeg tilbringer nesten all min fritid i akkurat denne skauen. Krokete furuer, glissen gammal-skau, troll-tiur og tyribål gir en helt spesiell stemning. Som man kan oppleve gratis en times kjøretur fra Oslo. 

Både filmen og en evt tur til området anbefales på det varmeste. 

https://tv.nrk.no/serie/skoggangsmann/DVNA51000615/20-12-2015

Det eneste jeg ikke skjønte var hvorfor de brukte ordet "Skoggangsmann"   Det betyr jo en fredløs mann

47 minutter siden, Tom 42 skrev:

Det eneste jeg ikke skjønte var hvorfor de brukte ordet "Skoggangsmann"   Det betyr jo en fredløs mann

Jeg stussa ikke over akkurat det. Men etter en uke aleine i den skogen som vises på filmen, kjente jeg på frihet, fredløshet og definitivt en følelse av på siden av samfunnet. Det er jo noe av poenget? I hvert fall for meg ;) 

PS, profilbildet er selfie fra Holleia. Man må kle seg etter forholdene. Skoggangsmann :D