Gå til innhold
  • Bli medlem

Benlengde på fjellbukser..


Jan Banan

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en dermizax fjellbukse og lurer på hva slags størrelse jeg bør velge. Finnes det lovmessigheter som tilsier hvilke benlengde en bør ha på fjellbuksa, eller er det personlige preferanser? Jeg prøvde en bukse som virket grei i størrelsen, buksebena traff akkurat gulvet når jeg hadde bukse godt opp i livet. Er dette en bra størrelse eller bør den være litt større? Jeg beklager hvis dette spørsmålet virker trivielt for noen av dere, men når jeg skal investere såpass mye penger i en bukse vil jeg være helt sikker på at jeg får riktig størrelse.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at langbuksene ligger godt nedpå skoa så ikke alt mulig bøss og dritt havner nedi skoa. Det virker som du er heldig å kan bruke standardlengder. Det er alltids lettere å legge opp buksene i etterkant (værre for slike som meg som helst skulle hatt ekstra lange bukser). Buksebeina bør ikke være så lange at du tråkker på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange og godt over støvlene!

Selv har jeg kuttet ut gamasjer, og heller bruker litt tid på å finne buksemerker som fortsatt lager benlengder lange nok.

Skal jeg ned ei snørenne el lign, tar jeg frem sportstapen, surrer ett par runder over buksa og rundt støvlene.

Dog, benytter du bomullsbukse funker ikke dette, bomull tørker jo aldri!!

Slitasjen på buksa er større med lange bein, men langt billigere enn gamasjebytte annet hvert år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.