Gå til innhold
  • Bli medlem

EUREKA


Yokon

Anbefalte innlegg

Min gamle digitale speilrefleks har nesten alltid stått på autofokus noe som for

all del gir fine bilder, men litt udramatiske bilder uten den helt store svungen..

På min siste tur oppdaget jeg den manuelle fokus knappen(som jeg visste var der)pluss

forsøk med over og undereksponering.

For meg ble dette et EUREKA når det gjelder lys og farger på bildene, og ikke minst

fornyet og sterkere fotolyst.

Ikke så lett og vere beskjeden når man er iferd med å bli proff.

-Det neste blir vel stativ-

Noen som har tips til en fotograf på gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Noen tips

Kjøp eller lån en bok om fototeknikk, så forstår du bedrd hvordan du kan utnytte kamera og objektivets egeskaper.

Gå et kurs, det er lærerikt.

Kjøp et objektiv som passer til den type foto du vanligvis tar, det gir stor forbedring framfor kit-objektivt du sannsynligvis har nå.

Begynn å bruk blitz, gjerne ikke kameraets.

Bli med i en fotoklubb for trening og inspirasjon

Lær deg et program for etterbehandling av bilder, det digitale mørkerom forbeder bildene på en måte kameraet ikke kan.

Begynn å ta bilder i RAW format.

Hilsen hobby fotograf:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.