Gå til innhold
  • Bli medlem

& Piz Bernina & Piz Morteratsch


Anbefalte innlegg

Hei..noen som vet hvordan ruten til Piz Morteratsch er fra Tschierva hut? Kan du rusle til denne toppen alene, eller trenger du tau og sikringsutstyr og 2 personer?

Hva er vanskelighetsgraden på Biancograt ruten fra Tschierva hut til Piz Bernina? Kan den sammenlignes med ruten til Castor/Pullox eller Duforspize?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Tschiervahytta - Piz Morteratsch: Det er nok en ganske enkel tur, det. Men bre er det så man bør nok gå i tau. Ruta fra Bovalhytta er mye finere, forøvrig. Litt vanskeligere men ikke så vanskelig at jeg kunne gå opp med kona selv om jeg hadde bare en hånd (den andre var skadet). Gikk i tau men streng tatt ikke nødvendig for en erfaren fjellmann.

Biancograt er adskillig vanskeligere enn Castor / Polux og også vanskeligere enn Dufour. JEg gikk den i gode forhold. Fantastisk opplevelse men veldig veldig utsatt. Du må være godt aklimatisert og være 100% fri for høydeskrekk. En lang tur er det også hvis du skal ned i dalen samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.