Gå til innhold
  • Bli medlem

uranostind


coni

Anbefalte innlegg

BIKE AND SKI!
Nå er skisesongen over
Det var nok min siste randoneetur for sesongen, den første sommerdagen, 21. juni. Det var knallvær, lørdag tidlig. Jeg hadde bilen ved tyinholmen. Klokken var 05:40 da jeg satte meg på syklen med skiene på ryggsekken. Så syklet jeg inn Koldedalen. Her var det nødvendig å trille noen deler fordi veien ikke var brøytet. En time senere erstattet skiene syklen som framkomstmiddel. Snøen nådde fremdeless ned til Koldedalen. 90 minutter senere var jeg ved brekanten av uranosbreen. Her måtte jeg vurdere om jeg skulle videre over breen. jeg så noen fotsporer og dessuten var snøen skikkelig hard. ingen åpne sprekker og med ski på beina er nok sjansen å detre ned en sprekk lik null. jeg gikk opp breen, følgte fotsporene. i den øverste brebekken var det tåke. så kom jeg til ryggen som følges nesten helt opp til topps. plutselig lå skyene under meg og jeg hadde fantastisk utsikt til hurrungane og andre stortopper. en glimrende moment. jeg parkerte skiene på toppen av ryggen og gikk til fots de siste ti meter til toppvarden. litt luftig men greit. klokka var halv ti, utsikten fantastisk. men det største var de første svingene ned ryggen til breen. perfekt slalomforhold. hard grunnlag med litt pudder på. bedre går det nesten ikke. og det 21. juni!! tilbake på breen var jeg ikke fornøyd enda. så stakk jeg oppom langeskavltind. direkte over eggen. det var litt isete på grunn av nysnø men ellers greit. fra toppen skjørte jeg ned til uranosbreen og tilbake til syklen. ja dette var en fin slutt på skisesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.