Gå til innhold
  • Bli medlem

Lake District, Cumbria UK


Goa

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hvilke turer/steder/landsbyer/sites jeg bør få med meg på 1 uke i Lake District i Cumbria, UK? Jeg drar siste uka i april ... Jeg liker alle slags turer: toppturer, enkel klatring, arkeologiske/kulturelle siter, pub/afternoon tea, etc! Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Hei,

jeg gikk Wainwright's coast to coast for et par år siden og likte meg veldig godt i landsbyen Grasmere. Muligens fordi vi her fikk en velkommen avveksling fra B&B's ved at vi overnatta på Red Lion - med store, delige rom - pluss at vi fikk en ekstra formiddag til å rusle rundt i byen. Det finnes flere outdoor shops, Cotswold og minst en til som jeg ikke husker hva heter. Innehaveren på Cotswold har forresten vært på teambuilding i Lyngssalpene. I Grasmere er det også anleding til å spise noe annet enn all den friterte pubmaten, landsbyen har flere små restauranter i frityrfri sone. Vi gikk nærmest amok i en liten butikk som hadde et utrolig utvalg av energibarer, prøv Flap Jack, (havre) den er meget god!

Og nå kom jeg plutselig på at jeg faktisk har blogget denne turen i ettertid, dvs. jeg falt av lasset etter en drøy uke, men hele Lake District som var første del av turen er blogget. Så hvis det kan være av interesse finner du det http://stedetmitt.blogspot.com/search/label/Min%20coast%20to%20coast%20walk%202008 Været ble forresten bare verre og verre, innen vi nådde Robin Hood's Bay ved Nordsjøen var omtrent hele England oversvømmet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innblikk i din heller våte c2c opplevelse sist høst! Jeg har lest din blogg med stor fornøyelse og medlidenhet! Vet hvor utrolig kaldt regnet og vinden kan være! Selv skal jeg dra siste uka av april - og håper på mer vårslig, varmt vær med litt sol innimellom regnbygene ... Men - jeg pakker GoreTex dressen, varm fleecejakke, ull-tshirts, superundertøy og kanskje en vanlig turbukse/shorts (?) for oppholdsværsdagene:) Får reise i mine fjellstøvler, selv om de nok piiiper i alle sikkerhetskontrollene, ettersom jeg forstår at det ikke holder med kraftige joggesko m/goretex ... (det hadde jeg håpet nemlig). Jeg skal bo i Keswick og har lyst til å gå toppene Helvellyn og Skiddaw ... but it's a "strenuous walk with steep ascents and descents on rocky ground." Kanskje det ligner på vårt Jotunheimen? (med lavere fjelltopper, men ... dog). Jeg skal gå alene og håper på godt merka stier, gode kart og minst mulig vading av elver ... surkling i myrer ...

Men, jeg gleder meg masse til gode outdoor-shops, afternoon teas og selvsagt a pint or two ;) Og - så ska jeg test ut flap jack'ene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

:-(

Var 5 uker i Keswick og stortrivdes =) Fortsatt ikke ferdig med å gå i fjellene, men føler at jeg er ganske kjent. Helt nydelig sted og siden jeg er fra flate Romerike, så er det helt herlig å gå rett ut fra BB og rett opp i fjellene, eller med båt/ buss ut fra Keswick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.