morten Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Da vi skulle begynne på eggen nedover for å se på vanskelighetene mot Skarddalseggi, var det ikke råd å få med Julia nedover eggen. Jeg måtte forlate Julia oppe ved starten i den kalde vinden og titte litt selv. Etter å ha romstert litt rundt på eggen snudde jeg i overkant av et vel 5 meter langt svafelt, som så forholdsvis kurant ut å klatre ned, selv uten sikring. Det jeg ønsker å vite er om dette er "cruxet" på denne traversen, eller om det er flere vanskeligheter lenger nede på eggen. Svaet er i underkant av en meget markant hammer som ses godt bl.a. fra Langevatnet. Se også vedlagte bilder.
Kim Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Den vanskeligste passasjen (hammer) er lenger nede på ryggen, du ser den på siste bildet ditt. Der du gikk blir det vel ikke betegnet som særlig vanskelig. Cruxet (hammeren) er grei å klatre. Vi sikret, men jeg ville trolig gått uten tau der i dag.
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 Skrevet 12. september 2004 Nesten helt nede i skardet altså?
ods Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Det er 15 år siden vi (var to i lag) gikk Skardalstind – Skardalseggi tur-retur slik at jeg ikke husker hele ruta i detalj, men jeg husker hammeren hvor vi på opptur holdt litt på høyre side (sydsiden) av hammeren og kom opp uten taubruk, mens vi på nedtur slengte ut tauet og rapellerte. Jeg antar at hammeren er den som Kim påpekte på det siste bildet.
Kim Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Det høres kjent ut, ods. Vi holdt rundet også litt ut på sørsiden og opp hammeren. Gode tak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå