Standard Defendere har ikke diffsperre, men sentersperre.I praksis så vil det si at sammen med TC så fungere det supert. De som kjører offroad (terengløper for morro) ettermonterer ofte en ARB (luftsperre) for å få låst hjulene helt. For mer spørsmål/svar ang bilen anbefaler jeg lrforum.com (norsk forum for Landrover). Der vet de både mer og det er et mer relevant forum for bilspørsmålene.
Når det gjeleder forumets regler så er jeg selv ganske ny her, men ser ikke helt problemet med denne tråden. Har selv som sagt brukt bil som transport rundt i Afrika og sovet i telt hver natt, gått på toppturer, padlet kayak, klatrert osv osv. Helt klart under friliftsliv. Men kunne jo ikke gjort noe av dette om vi ikke hadde kommet oss rundt, med bil. Har også selv en Defender som jeg er veldig glad i, nettopp fordi den er en del av turutrustningen, på lik linje med teltet, sekken og primusen, når vi farter rundt for å gå på ski, padle, komme oss på fjellfilmfestivalen, opp til hytta, til utgangspunktet for jakta, osv osv.
Og det han faktisk spørr om er jo råd og erfaringer fra folk som har vært lenge på tur/ekspedisjon. Om det er i den norske fjellheimen eller om du bor i telt ved foten av Kilimanjaro så handler det om mye av det samme.
Og man ikke har interesse av å lese om tur til afrika, så er det jo bare å ikke trykke på linken