Gå til innhold
  • Bli medlem

Storsnasen, Snasahögarna


Trine RS

Anbefalte innlegg

Annonse

Her er det flere veier å gå. Jeg kan fortelle deg om den jeg har pleid å gå, med ugangspunkt fra Enafors: Følg E14 vestover, gå over broen og ta av til venstre når du ser en liten avstikker opp i skogen. (Det er utedass i området.) Følg merket sti. Den deler seg ved et punkt hvor den blå merkingen går en vei, og den blå en annen vei. Ta til høyre. Gå over myren, så opp fjellet, til høyre for fossen. Når du er et stykke oppi dalen tar du til venstre og starter turen opp mot toppen. Det er mulig at det er en sti her, men den er ikke lett å finne. Det er uansett ikke så farlig. Det er lett å komme seg opp. Det skal være en stake på østsiden av bekken som indikerer starten på stien opp, men jeg pleier å gå opp tidligere.

 

Jeg har aldri møtt på noen på vei opp – jeg tror folk flest muligens går opp østsiden. Jeg satser på at noen andre kan dokumentere den ruten. Turen tar ikke så lang tid, så om du tar nabotoget om morgenen og eneste tog hjemover om kvelden, har du goood tid, selv om du tar pauser, lager mat osv.!

 

Grov skisse av ruten (se bort ifra resten av det inntegnede).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere veier å gå. Jeg kan fortelle deg om den jeg har pleid å gå, med ugangspunkt fra Enafors: Følg E14 vestover, gå over broen og ta av til venstre når du ser en liten avstikker opp i skogen. (Det er utedass i området.) Følg merket sti. Den deler seg ved et punkt hvor den blå merkingen går en vei, og den blå en annen vei. Ta til høyre. Gå over myren, så opp fjellet, til høyre for fossen. Når du er et stykke oppi dalen tar du til venstre og starter turen opp mot toppen. Det er mulig at det er en sti her, men den er ikke lett å finne. Det er uansett ikke så farlig. Det er lett å komme seg opp. Det skal være en stake på østsiden av bekken som indikerer starten på stien opp, men jeg pleier å gå opp tidligere.

 

Jeg har aldri møtt på noen på vei opp – jeg tror folk flest muligens går opp østsiden. Jeg satser på at noen andre kan dokumentere den ruten. Turen tar ikke så lang tid, så om du tar nabotoget om morgenen og eneste tog hjemover om kvelden, har du goood tid, selv om du tar pauser, lager mat osv.!

 

Grov skisse av ruten (se bort ifra resten av det inntegnede).

Takk! Regner med du ikke mener to blå merkinger, men skal sikkert finne fram :) Mener å ha sett når jeg kjører forbi at jeg kan ta av fra E14 og kjøre et stykke innover der?

Vet turen ikke er av de heftigste, men om den blir noe av i år, skal jeg har med en prolapsrammet venninne, regner med den er bra nok for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hehe, én av merkingene er blå, den andre rød. Det stemmer, det er mulig å parkere før du kjører over broen, der det går en grusvei ned mot elven. Det er også mulig å parkere i veibanen på andre siden av broen. Det er en fin tur. Ofte veldig vindfullt på toppen!

 

Kos dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.