Gå til innhold
  • Bli medlem

Pico Bolivar i Venezuela


Anbefalte innlegg

Noen her som har vært på Pico Bolivar eller andre fjelltopper i Venezuela? Jeg skal til Venezuela i sommerferien og skal få med meg en del fjellturer. Ut fra hva jeg har lest på nettet er regntiden ikke den beste tiden å gå pga. mye regn og tåke. Noen som har erfaring med dette. Hva vil være best værmessig av tidlig juni og august/september? Skal også dra for å se Angel Falls. Tips om andre severdigheter mottas med takk. Skal være der i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i Venezuela i november 2005. Vi gikk da Pico Humboldt. Selv om jeg har vært på fjell i Ecuador, Argentina og India i årene etterpå, husker jeg Pico Humboldt som en av de fineste turene. Det å gå igjennom jungel, for så å gå på isbre et par dager senere var veldig spesielt. Det var ikke mange andre der heller. Vi møtte en liten gruppe første dagen, men ellers var vi helt alene. Vi skulle fortsette forbi Pico Bolivar etterpå, men siden vi hadde med oss en høydesyk nederlender (væske i lungene) måtte vi gå ned etter å ha besteget Pico Humboldt.

Når det gjelder andre severdigheter vet jeg at jeg ville gått hiking-tur til Roraima når du først er i Ciudad Bolivar for å se Angel Falls. Jeg gjorde det ikke, men i ettertid skulle jeg virkelig ønske jeg hadde satt av tid til dette, eventuelt gjort det istedet for å se Angel Falls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.