Gå til innhold
  • Bli medlem

Veldig intressant funn i Aurlandsfjellene. 1500 år gammelt reinjaktsanlegg som er svært godt bevart.

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hemmeleg og hemmeleg. Videoen viser jo oversiktsbilete, som i alle fall for meg, var nok til å finne ut kvar det er. Det er jo ikkje akkurat utilgjengeleg og lite trafikert område.

Håpar der vert levande rein å sjå i området att snart, og ikkje bare kulturminne.

Skrevet
5 hours ago, Skal bare... said:

Hemmeleg og hemmeleg. Videoen viser jo oversiktsbilete, som i alle fall for meg, var nok til å finne ut kvar det er. Det er jo ikkje akkurat utilgjengeleg og lite trafikert område.

Håpar der vert levande rein å sjå i området att snart, og ikkje bare kulturminne.

Ja det virket ganske enkelt å finne, men målet er vel heller ikke at det skal være helt hemmelig men at man skal slippe at det blir en velkjent turistdestinasjon i første omgang. 

Skrevet

Ai ai ai! Dette ser ikke bra ut for klimahysteriet? Det er jo helt tydelig at det ikke har vært is i området for 1500 år siden 🤣 Jeg har jo inntrykk av at det aldri har vært varmere 🤔

Men uten å ha sett hele innslaget, hvordan har de klart å datere dette til 1500 år tilbake i tid? Hvilke metoder bruker de for å avdekke når dette fangstanlegget har vært i bruk? Uansett så er det utrolig interessant og kjekt at det er såpass godt bevart 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.