Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg ser etter et nytt liggeunderlag da jeg trenger ett som kan pakkes ned i en mindre sekk for litt lettere turer. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for da jeg ikke har erfaring med så mye forskjellig. I dag har jeg et "semi"-oppblåsbart (dvs. det er ganske stort og stivt i utgangspunket, men jeg vet ikke hva det kalles) jeg er ganske fornøgd med, men det er stort og tungt. 

Jeg ser etter et underlag som helst ikke veier mer enn 1 Kg og kan enkelt puttes i en liten sekk (for sykkelturer o.l.). Dvs. liten størresle når det er pakket sammen. Gjerne ett som kan benyttes hele året (ikke nødvendigvis ned til -20 :) ) Jeg regner med da jeg må gå for et isolert oppblåsbart et. Det er så mye å velge i her at jeg blir litt svimmel når jeg begynner å kikke. Jeg sliter litt med ryggen og liker helst å sove på siden på et underlag som er ikke er hardt men fast/stivt (derfor er jeg litt skeptisk til oppblåsbare, men jeg har hørt det er stor forskjell på dem). Jeg vil gjerne også ha muligjet til å kunne benytte det i hengekøye.

Er det noen som har noen erfaringer og/eller anbefalinger de kan dele ang. dette setter jeg stor pris på det :)

Annonse
Skrevet
11 minutes ago, norsemanGrey said:

Heisann. Jeg ser etter et nytt liggeunderlag da jeg trenger ett som kan pakkes ned i en mindre sekk for litt lettere turer. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gå for da jeg ikke har erfaring med så mye forskjellig. I dag har jeg et "semi"-oppblåsbart (dvs. det er ganske stort og stivt i utgangspunket, men jeg vet ikke hva det kalles) jeg er ganske fornøgd med, men det er stort og tungt. 

Jeg ser etter et underlag som helst ikke veier mer enn 1 Kg og kan enkelt puttes i en liten sekk (for sykkelturer o.l.). Dvs. liten størresle når det er pakket sammen. Gjerne ett som kan benyttes hele året (ikke nødvendigvis ned til -20 :) ) Jeg regner med da jeg må gå for et isolert oppblåsbart et. Det er så mye å velge i her at jeg blir litt svimmel når jeg begynner å kikke. Jeg sliter litt med ryggen og liker helst å sove på siden på et underlag som er ikke er hardt men fast/stivt (derfor er jeg litt skeptisk til oppblåsbare, men jeg har hørt det er stor forskjell på dem). Jeg vil gjerne også ha muligjet til å kunne benytte det i hengekøye.

Er det noen som har noen erfaringer og/eller anbefalinger de kan dele ang. dette setter jeg stor pris på det :)

Thermarest Xtherm i large, da får du noe som er både lett og varmt. Skal du bruke skum under kan du og kjøpe Xlite. Selv bruker jeg selvoppblåsbare fra Thermarest, Prolite og Tralite eller hva de heter. 

Skrevet

Exped, Thermarest og Sea To Summit er vel de tre store leverandørene her? 🤔 Har en Exped Dura 5R, Winterlight (eldre utgave av Ultra?) og en StS Ultralight (gul, uten isolasjon). Sistnevnte har jeg fordi jeg fant en i en tilbudskorg rett etter at noen rekvirerte UL-Synmaten min før Vinjerock for mange år siden. Den ble litt senere reklamerte og erstattet av Winterlighten. Ho sover nå på en matte fra Mammut som er veldig lik Exped.

Prøveligg litt i butikk om du kan. Er for eksempel stor forskjeller i følelsen mot hud. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.