Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter et nytt tunneltelt for 4 personer, og som mange andre har jeg fått veldig sansen for Hilleberg Kaitum 4GT.

Jeg vil likevel forsikre meg om at jeg ikke overser noen mulige alternativer; jeg ønsker at teltet har samme åpnefunksjoner som Kaitum i forteltet – hvor det kan åpnes helt opp, slik som vist på bildet jeg har her.

En klar bonus vil være om det også kan åpnes opp i den andre apsisen på samme måte som Kaitum 4GT.

Hvilke 4-manns tunneltelt vil dere anbefale? Vi er ute etter et slitesterkt telt vi kan ha i mange år (derfor vurderer vi Kaitum!).

spacer.png

Annonse
Skrevet

Dindalen og Barents sine UL-telt (15D) treffer kanskje ikke helt når man vil ha et robust telt i mange år. Kaitum og Red label (30D) er nok mulig å få flere døgn i. Er heller ikke overbevist over Barents sine Yunan-stenger, selv om Helsport også går over til disse (8,6 mm!).

Skrevet

Kaitum er nok et flott valg! Du kan også vurdere Fjällräven Abisko Endurance 4. Jeg har ingen av de, men har flere Hillebergtelt og har Fjällräven Abisko Shape 3. Nevner Fjällräven fordi jeg synes de har omtrent like god kvalitet, men har ofte vesentlig lavere priser på bruktmarkedet så man kan gjøre røverkjøp der. Finnes også i en fin blåfarge hvis man vil ha noe synlig som ikke er signalrødt - det gir litt spesielt lys innvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.