Gå til innhold
  • Bli medlem

Storsylen-Sylstationen


Erlend_U

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette spørsmålet er stilt før, men likevel: Er det mulig - på sommertid, uten klatreutstyr - å komme seg direkte ned fra Storsylen til Sylstationen på svensk side uten å måtte gå TT-stien tilbake og rundt?

Jeg har sett noe mumling et sted på nettet om at det gikk an å gå ned mellom Storsylglaciären og Lillsylen, men det ville være fint å få det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.svenskaturistforeningen.se/stationsfoldrar/sylarna.pdf

På den länken står det lite om sylarnas fjällstation på den svenska sidan. Är ju vanligt att bestiga Strosylen från den stationen, så det borde väl inte vara några större problem?

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38535

Och där fanns visst en kort beskrivning av vägen från stationen upp på toppen. Sök på utsidan.se om du vill ha fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

ja, det er fullt mulig å gå ned på svensk side. Hadde en mer eller mindre fantastiks opplevelse der i høst. Gikk fra Nedlashytta, osv, inn til Syltjønna, for så å ta fatt på veien til topps. Som freskis i gamet hadde jeg tatt med "alt". Og dvs alt for mye i sekken. Tipper den veide nærmere 15-17 kg. Hadde med meg labradoren min, og jeg kan vel bare innrømme at det ble en tung tur opp fra syltjønna. Været var strålende, og da vi endelig var oppe på ryggen , skulle jeg sette i gang med litt matlaging. Da...pluteslig...kom det 5 svensker, "hoppende" fra Litjsylen. Det var fra, mor og 3 gutter. På beina hadde de crocs, på overkroppen t.skjorte, og kun mor var iført langbusker. I hånda holdt de en plastpose, med flasek og en liten matbit. "Tjenare...hur e leget...", fikk jeg servert, der jeg satt utslitt med all verdesn mer eller mindre nødvendig utstyr strødd omkring meg...

Så, JA, den turen tror jeg nok er grei å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.