GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjellski og fjellskisko har jeg men nÄ spekulerer jeg pÄ Ä fÄ meg en lettere stÞvel til bruk pÄ de dager man fint kan bruke vanlige turlangrennski med NNN bindinger og gjerne gÄ utafor lÞypene. Og ser da pÄ Fischer RC3 Combi som et godt alternativ. Men sÄ finnes ogsÄ Fischer BCX 6 som er noe hÞyere men kjenner ikke til noe mere enn det og om dette er en sko som vil passe til mitt tiltenkte bruk. Er det noen her som kan forklarer meg forskjellen eller hvilkne av disse skoa man bÞr foretrekke..?

Annonse
Skrevet

Jeg har RC3 Combi og er bare passe fornĂžyd. Bruken er til vanlige langrennski i lett terreng.

Skoen er varm og god og sitter godt uten Ä klemme noe sted. Men til mine ben med lav vrist greier jeg ikke Ä snÞre skoen sÄ den sitter godt pÄ foten. Jeg savner et snÞrefeste litt hÞyere opp/lengre bak som kan hjelpe Ä holde foten pÄ plass nede i skoen. Selve skoen er hÞy nok, men snÞrefeste er for lavt. Skoen har riktignok denne kombi bÞylen hÞyere opp men den hjelper ikke med Ä holde foten nede i stÞvelen.

Strammer jeg lissen alt jeg kan sitter foten, men da kjennes lissen i siste/Þverste feste svÊrt ubehagelig mot vristen. Strammes den godt uten at jeg fÞler ubehag fÞles skoen en anelse for lÞs med Þrlite kjipping som resultat. Har ennÄ ikke fÄtt gnagsÄr av dette, men det kan like godt vÊre at turene ikke er lange nok.

PrĂžvde en Alpina i samme stil og den satt bedre (under butikkseansen), men valgte Fischer fordi fargen stemte bedre med skiene.

Men til andre fĂžtter er dette helt sikkert en bra sko.

Skrevet
rayun skrev (37 minutter siden):

Jeg har RC3 Combi og er bare passe fornĂžyd. Bruken er til vanlige langrennski i lett terreng.

Skoen er varm og god og sitter godt uten Ä klemme noe sted. Men til mine ben med lav vrist greier jeg ikke Ä snÞre skoen sÄ den sitter godt pÄ foten. Jeg savner et snÞrefeste litt hÞyere opp/lengre bak som kan hjelpe Ä holde foten pÄ plass nede i skoen. Selve skoen er hÞy nok, men snÞrefeste er for lavt. Skoen har riktignok denne kombi bÞylen hÞyere opp men den hjelper ikke med Ä holde foten nede i stÞvelen.

Strammer jeg lissen alt jeg kan sitter foten, men da kjennes lissen i siste/Þverste feste svÊrt ubehagelig mot vristen. Strammes den godt uten at jeg fÞler ubehag fÞles skoen en anelse for lÞs med Þrlite kjipping som resultat. Har ennÄ ikke fÄtt gnagsÄr av dette, men det kan like godt vÊre at turene ikke er lange nok.

PrĂžvde en Alpina i samme stil og den satt bedre (under butikkseansen), men valgte Fischer fordi fargen stemte bedre med skiene.

Flott beskrivelse. Ja jeg har usedvanlig hÞy rist, faktisk sÄ kraftig at jeg mÄ bruke gummistÞvler stÞrrelse 46 istedenfor 44 som jeg normalt bruker i vanlige sko. Og nÄr det gjelder stÞrrelse sÄ bruker jeg som sagt str.44 men ser at nÄr det kommer til Fischer og Salomon sÄ mÄ jeg en stÞrrelse opp. Ellers er dette kun en sko som kun er tiltenkt bruk i lett terreng og med lett ryggsekk. Det er jo litt deilig og seile innover viddene pÄ lettere langrennski fremfor de tyngre fjellskia nÄr fÞret er skarpt. 

Skrevet
rayun skrev (PĂ„ 8.3.2020 den 12.05):

SÄ det var viktigere med korrekt farge enn at skoen satt bra pÄ foten ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.