Roaas Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 Dette er faktisk helt fantastisk! Artig Siter
Bjørn J Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 Det kunne vært interessant med en bildetråd kalt "vis oss knivsamlingen din". Jeg tror noen her måtte bruke kraftig vidvinkel på kameraet for å få med alle... 😁 1 4 Siter
borgern Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 Da kom kniv i posten i dag. Gikk kjapt men det har kanskje produksjon gjort også. Synes det mangler litt finish på den. Håndtak er litt små så tangen stikker på utsiden hele veien rundt. Såpass noen steder at en fint kan skrape av negl på kanten. Tangen er skarp i kant. Skruene ligger heller ikke i flukt, mulig de kan strammes. Kan jo bli sår i henda hvis man skal bruke den mer enn 2 min. Kniv var skarp frem til start på tupp, ok litt opp men ikke skarp øverste 2-3 cm mot spiss. Slire virker fin. Såpass behandlet at den nesten virker litt kunstig dog. Riktignok stor rabatt på den men hadde forventet mer av en kniv de har tenkt å ha veil pris på 2000. Kjøpte en Casstrøm Fält tidligere i år og finish der var mye bedre. Der var håndtak helt i flukt med tange og det samme med skruer. Den var også skikkelig kvass i hele bladet. Samme med en ESEE jeg kjøpte for noen år siden. Casstrøm er vel en del billigere veil pris og. Slira der virket også kneppet bedre. Spennende og høre hvordan de som andre her som har bestilt er. Hege P......hvordan er vanlig Femund slik? Siter
Hege P. Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 Vanlig Femund har micarta-skjefte som ikke påvirkes av fukt på samme måte som tre. Spesialersjonen har tre. Tre kan utvide seg når når det er vått. Brusletto har tidligere forklart at de på en av spesialversjonene til Villmann (A/100) gjorde skjeftet litt mindre enn tangen nettopp for å kompensere for dette, slik at skaftet ikke skulle føles for stort om det trakk til seg fukt. En av de tidligere spesialvesjonene av Villmann hadde et problem med dette. Mulig de har tenkt slik med Femund også. Alle kanter på tangen til Villmann er pent rundet og fungerer bra i handa. Min Femund standard er flott på alle måter, og jeg blir veldig skuffet om ikke spesialversjonen også er det. Jeg venter den i posten i løpet av neste uke. En dyrere spesialversjon SKAL være minst like flott som standardversjonen, helst bedre. Hva er ellers poenget med å kjøpe en spesialversjon? Selv om det i Femund sitt tilfelle mest dreier seg om et mer fancy utseende. Siter
borgern Skrevet 29. november 2019 Skrevet 29. november 2019 Mulig det er en slik tanke med skaftet men rart hvis det utvider seg så mye. Villmann hadde vel større og tykkere skaft. Treet er jo behandlet med noe. Casstrøm kniven min har treskaft. Har oljet det en gang men har ikke vært noe endring på det. Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 (endret) På 29.11.2019 den 20.52, borgern skrev: Da kom kniv i posten i dag. Gikk kjapt men det har kanskje produksjon gjort også. Synes det mangler litt finish på den. Håndtak er litt små så tangen stikker på utsiden hele veien rundt. Såpass noen steder at en fint kan skrape av negl på kanten. Tangen er skarp i kant. Skruene ligger heller ikke i flukt, mulig de kan strammes. Kan jo bli sår i henda hvis man skal bruke den mer enn 2 min. Kniv var skarp frem til start på tupp, ok litt opp men ikke skarp øverste 2-3 cm mot spiss. Slire virker fin. Såpass behandlet at den nesten virker litt kunstig dog. Riktignok stor rabatt på den men hadde forventet mer av en kniv de har tenkt å ha veil pris på 2000. Kjøpte en Casstrøm Fält tidligere i år og finish der var mye bedre. Der var håndtak helt i flukt med tange og det samme med skruer. Den var også skikkelig kvass i hele bladet. Samme med en ESEE jeg kjøpte for noen år siden. Casstrøm er vel en del billigere veil pris og. Slira der virket også kneppet bedre. Spennende og høre hvordan de som andre her som har bestilt er. Hege P......hvordan er vanlig Femund slik? Da har jeg fått min kniv. Og jeg er også skuffet: 1. Skjemmende kvist midt i navnet mitt som er inngravert i skjeftet. 2. Navnet er gravert inn slik at det ser skjevt ut i forhold til vinkelen på skjeftet. 3. Bladryggen er polertt slik at det ikke duger til å strike tennstål (Brusletto selger også tennstål, men ikke egen "striker", nettopp fordi knivene skal være laget slik at de skal kunne brukes med tennstål. Femund standard fungerer glimrende. 4: Stygge chips i eggen. Får kniven til å se brukt ut. Dårlig sliping. Og det til en kniv som skal koste nesten to tusen kroner. Selv om jeg fikk den billig er dette fryktelig dårlig. Er dette Bruslettos kvalitet i fremtiden har jeg kjøpt min siste kniv fra dem. Veldig glad for at jeg kjøpte kniven til meg selv, og ikke som gave til noen. Endret 2. desember 2019 av Hege P. Siter
På Ville Veier Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 46 minutter siden, Hege P. skrev: Da har jeg fått min kniv. Og jeg er også skuffet: Synes du skal ta bilde av den og legge ut på facebooksiden deres... Siter
borgern Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Du var ikke heldig du heller nei. Var ikke chips i eggen min men den var dårlig slipt. Var på fabrikkutsalgt der op for en del år siden. PLukket da med en Brusletto HUnter der for en billig penge. De lå i en kurv der og jeg måtte gjennom en 5-6 eksemplarer før jeg fant en som var kvass i hele bladet. På min er også gravering skjev i forhold til skjeftet. Gravering er nok mer i linje med knivbladet, men det er jo ikke noe poeng. Det ser rart ut slik det står nå. En annen ting jeg ikke så med en gang er at navnet mitt er stavet feil(det gjør riktignok minst 50% av befolkningen). Skjeftet var også litt mørkere enn det så ut på bildere så gravering er ikke så synlig, så litt waste på en måte. Så jeg sendte en mail til de i går med en klage på produktet. Får vi se hva de sier. 1 1 Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 (endret) 13 minutter siden, Erlend Gudvangen Bjørkeng skrev: Synes du skal ta bilde av den og legge ut på facebooksiden deres... For sent. Jeg har allerede begynt å bryne på den. Eggen er bedre, men den største chipen bli jeg ikke kvitt, den er ca. en mm dyp. Har også brynet ned på bladryggen såpass at jeg har fått skarpere kanter. Nå fungerer den med tennstål. Men jeg må si at standardkniven jeg har er mye bedre. Nåja, nå er jeg i alle fall ikke redd for å bruke den nye "spesialen" hardt i felt. Spent på om flere blir skuffet.. Tillegg: Den store "GRS" logoen på venstre side av bladet er plassert så lavt at den nesten berøres av overkant av eggen. Ser ikke pent ut. På bildet på eska kniven lå i er den plasset mye lenger opp, omtrent midt på bladet. Tror noen har hatt det travelt med produksjonen.. -men slira av type "Safari" liker jeg. Endret 2. desember 2019 av Hege P. Siter
borgern Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Du kan vel uansett be om å få tilsendt nye skjefter med navn gravert i linje med med skaft? Siden du allerede har begynt å bruke den er det nok litt dumt å klage kanskje. Bor du i Oslo og omegn og har tid å stikke innom så har jeg slipemaskin og stropp med 4 grovheter, evt jogg med bryner. Sånn hvis du vil ha den slipt opp. Maskin sliper svakt konveks egg, men kanskje greit på denne hvis den chipper lett. Gidder ikke gjøre noe med min før jeg ser hva de sier. 3 Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Takk for tilbud, borgern, men jeg bor nok for lagt unna. Vil bruke kniven slik den er. Vurderte å sende den i retur, men fant ut at jeg ikke gadd å vente på en eventuell ny. Hadde jeg derimot kjøpt kniven til full pris hadde den allerede vært på vei til dem i posten. Siter
borgern Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 HVordan var forresten tilpasning av skruene på din? Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, borgern skrev: HVordan var forresten tilpasning av skruene på din? Skruene ser bra ut, men tilpasning av treverk/tange kunne vært ørlite bedre. Ikke så galt at det er noe å bry seg om egentlig. Tre er et levende materiale og kan endres litt etter hvor tørt/fuktig det er. Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Alt i alt er jo kniven brukbar, men en stor chip i bladet til en helt ny kniv ut av eska ødelegger mye av gleden ved å kjøpe en dyr "spesialverjon". Siter
tubbs Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Jeg har hele tiden tenkt dette om den kniven: Brusletto kjøper kapp etter stokkproduksjon hos GRS, lager en "eksklusiv" Femunden der eiere av rifler med GRS stokk kan få kniv med grepsplater som matcher riflestokken. Brusletto har bommet litt på markedet? Ikke sååå mange med GRS riflestokk som ville betale den prisen for en Brusletto ? Brusletto legger de da ut til en billig penge for å bli kvitt de! Og der mine damer og herrer kom min konspirasjonsteori ang. Brusletto Femund GRS 1 Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Hehe! Skulle ikke undre meg om du har rett, tubbs! Stakk forresten inn på siden til Brusletto nå og ser at kniven nå koster 1499,-. 1 Siter
borgern Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 Godt mulig. Kjenner jo igjen fargevalget på knivene https://www.grsriflestocks.com/rifle-stocks/grs-hunter 2 Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 For de som tross alt vil ha den kniven til 499,- kan man bruke lenken på Facebooksiden deres om man er kjapp. Der står gammel pris enda når jeg skriver dette.. Går man direkte til hjemmesiden har de satt opp prisen. Siter
Terka Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 (endret) Venter på svar fra dem selv ifbm. at jeg bestillte et par til julegaver før helga og ikke mottok noen bekreftelse på mail. Foreløpig så er vi der at de har etterspurt ordrenummeret pr mail, mens ordren står oppført med følgende symboler på siden deres. Litt spendt på hvordan de ser ut, og de bør nok sjekkes før de gis bort i gave. OPPDATERING: Da har ihvertfall posen nettop sent meg melding om at Brusletto har innlevert en pakke til meg. Får legge tvilen tilgode og gå ut fra leverandøren av nettbutikkløsning som har skyld i at jeg ikke fikk noen bekreftelse på kjøp ut over det jeg så når jeg laga bruker der i etterkant, samt at de har kaotiske dager pga Fjellforum. 😄 Og så får vi se da om det er de heldige/uheldige som får dem i julegave. Endret 2. desember 2019 av Terka Siter
tubbs Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, Terka skrev: Litt spendt på hvordan de ser ut, og de bør nok sjekkes før de gis bort i gave. Alternativet er jo å gi de bort til noen du ikke liker spesielt godt? 2 Siter
Hege P. Skrevet 2. desember 2019 Skrevet 2. desember 2019 (endret) Som jeg nevnte tidligere liker jeg slira av type "Safari" veldig godt. Så godt at jeg på fredag bestilte ei ekstra til min Femund standard. Jeg fikk ordrebekreftelse lynraskt, men de har visst ikke tenkt å få få den i posten. Hadde jo ventet at de skulle sende den i dag. Nåja, de er vel litt i sjokk etter "Black Week", og lurer på hvordan de skal få solgt restlageret av spesialkniver. Man får vente litt til. Det dumme med å bestille løse slirer er at man først må bestille "ei slire" i nettbutikken, for så å sende en epost for å fortelle hvilken slire man ønsker. Sånt kan muligens kludre til noe.. Endret 2. desember 2019 av Hege P. Siter
Hege P. Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 (endret) Var på Messenger med Brusletto ang. en annen sak i formiddag, og benyttet anledningen til å uttrykke min misnøye med min Brusletto Femund Spesialutgave. Meldingen ble lest for et par timer siden (straks etter at jeg postet den), men svar ser ut til å utebli. Svar på den andre saken kom straks. Endret 3. desember 2019 av Hege P. 2 1 Siter
borgern Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Sendte mail på søndag. Ikke fått noe svar enda jeg heller. 1 Siter
Hege P. Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Jeg spurte dem om de hadde planer om å sende meg den slira jeg kjøpte på fredag i løpet av uka (ble vel muligens oppfattet som litt spydig, men jeg liker ikke at en nettbutikk somler med å sende det jeg bestiller, og nå er det tirsdag). Er ikke varen på lager bør de si fra. Svaret var kort: "Sender i løpet av uka".Ikke sendt enda.. At de ikke svarer på kritikk eller klage på vare synes jeg sier noe om kundebehandling. 1 Siter
+Miamaria Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Jeg kjenner jeg angrer stadig mindre på at jeg ikke slo til. Glansen forsvinner litt av merkenavnet også nå, synes jeg. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.