Gå til innhold
  • Bli medlem

Litteratur om Flora og Fauna


Michael

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg sidder hér i lille Danmark og længes efter at komme til Norge :wink: Jeg sufer på nettet efter litteratur om flora og fauna i Jotunheimen - men jeg har svært ved at finde små Håndbøger om dette (det vil sige, en lille bestemmelses bog, som kan komme med på tur).

Er der nogen af jer, som kan anbefale litteratur om flora og fauna i jotunheimen?

Venlig hilsen

Michael

Århus/DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sidder et andet sted i Danmark, ca. 70 km længere mod syd. Jeg kan pege på en anden bog - også udgivet på Gyldendal (Norsk Gyldendal!). Forfatter: Ingmar Holmåsen, titel: Planter og dyr i fjellet. Som titlen antyder, er der både flora og fauna i den. Det er en lille handy bog, som man kan have med sig på turen. Den er udgivet i 1974, og jeg ved ikke, om den stadig kan fås.

Lars M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lille rettelse: Jeg ser nu, at det er den oprindelige svenske udgave, der er udgivet i 1974. Derimod kan jeg ikke se, hvornår den norske oversættelse er fra. Jeg tror, jeg har haft bogen i omtrent 25 år, så den norske udgave kan ikke være meget nyere end den svenske.

Lars M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.