øyvindl Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Hei! Jeg har, som mange andre, gått til innkjøp av Exped sine LW-liggeunderlag (LW står for long wide). Jeg ser at Fjellsport oppgir disse til å være 65 cm brede. Det betyr at den totale bredden blir hele 130cm, om de ligger helt tett i tett. Dere som har slike underlag, hva er deres erfaring med valg av telt? To sånne liggeunderlag ved siden av hverandre vil ta for mye plass for mange av Helsport sine 2-mannstelt, om jeg skal stole på de oppgitte målene. Velger dere 3-mannstelt når dere er to personer på tur? Finnes det 2-mannstelt som er brede og lange nok for to slike underlag? Er i hovedsak snakk om bruk på Hardangervidden, så vekt på teltet er viktig, sammen med vindstabilitet og pålitelighet. Noen tips? Siter
whistler Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Du bør gå for tremannsutgaver. Jeg har Reinsfjell SL2 og det går akkurat med ett LW og ett i M. To LW blir trangt. 1 1 Siter
Terka Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Pleier å gå for +1P på teltet ift antall personer som skal bo i teltet, evt mumieform på liggeunderlaget for å få plass til oppgitt antall personer på teltet. Et som passer 2 stk Exped LW liggeunderlag i Expeds eget Orion II, har testet dette selv: 2 Siter
Elisabethsk Skrevet 23. mai 2018 Skrevet 23. mai 2018 Prøvde 2 stk exped LW-underlag i nye tomannsteltet i helga, og det ble for trangt ja, så må enten ha 3-mannstelt for å få til det, eller velge smalere underlag. 1 Siter
elgen Skrevet 2. juni 2018 Skrevet 2. juni 2018 Hei Generelt er det akkurat plass til 2 pers. i et 2- mannstelt - god plass i et 3-manns telt. Det er viktig å tenke på i forbindelse med matlaging, bagasje og opphold i dårlig vær. Elgen 1 Siter
tronn Skrevet 2. juni 2018 Skrevet 2. juni 2018 Det går akkurat med to LW underlag i et Tarptent Scarp 2. 1 Siter
øyvindl Skrevet 2. juni 2018 Forfatter Skrevet 2. juni 2018 Takk for svar! Ble et Helsport Reinsfjell Superlight 3 i Outleten til Helsport på meg. Så får jeg heller vurdere et mindre og lettere telt til soloturer. Siter
Gjest Mareng Skrevet 4. juni 2018 Skrevet 4. juni 2018 På 2.6.2018 den 17.04, øyvindl skrev: Takk for svar! Ble et Helsport Reinsfjell Superlight 3 i Outleten til Helsport på meg. Så får jeg heller vurdere et mindre og lettere telt til soloturer. 2,5 kilo for boligen er helt innafor som solotelt etter mitt skjønn 👍 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.