turdame Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 Hvilke apper med gps til mobilen har dere god erfaring med? Til fotturer i Norge. Siter
+Espen Ørud Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 (endret) Norgeskart Det ligger for øvrig en tråd her i forumet over en som har gått grundig til verks i å sjekke ut de mest aktuelle om du orker søke den opp.... Endret 13. april 2017 av Espen Ørud 1 Siter
whistler Skrevet 13. april 2017 Skrevet 13. april 2017 Jeg bruker Geoviewer med Norgeskart når Garmin GPS ikke er med. Funker helt greit for å sjekke at jeg er der jeg tror jeg er Mener oppskriften på hvordan man gjøre det ligger på Statkart sine hjemmesider. Appen og kartene er gratis 😃 1 Siter
CarlG Skrevet 15. april 2017 Skrevet 15. april 2017 Jeg bruker Gaia (se http://www.gaiagps.com). Enkel i bruk, og mulighet for det meste. Siter
jan_o2 Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 "Bratt", den nye appen til NGI er enkel i bruk og lar deg laste ned kartutsnitt for offline-bruk. Meget godt planleggings- og bruksverktøy for de som ferdes i bratt terreng, men kartene er også gode til vanlig turbruk Ellers er også "Ut", appen til DNT, flittig i bruk der det er mobildekning. Siter
steingrd Skrevet 16. april 2017 Skrevet 16. april 2017 17 minutter siden, Jan Otto skrev: "Bratt", den nye appen til NGI er enkel i bruk og lar deg laste ned kartutsnitt for offline-bruk. Den visste jeg ikke om, takk for tipset! Ser ut som det er en begrensning på 100mb pr kart man kan laste ned, så hvis man vil ha høyeste detaljnivå må man litt små kartutsnitt. Men denne så veldig fin ut! Siter
dede Skrevet 18. april 2017 Skrevet 18. april 2017 Etter tips på en turside (fjell-vandring.net) som har masse ruter inne kjøpte jeg TOPO GPS Norge for den nette sum av 44 kr I Helga etter at jeg slet med å finne parkeringen til turen jeg skulle på langfredag (manglet mobildekning og hadde ikke med beskrivelsen av turen siden jeg egentlig hadde tenkt meg et annet sted der jeg var kjent (men fikk parkert (på feil plass) og gått tur og fikk jo raskt 3g/4G dekning når jeg kom opp I høyden (som jeg regnet med). Søndagen gikk jeg tur rundt et vann og var kjempeskuffet siden TOPO viste at jeg gikk rett over vannet... men med litt endring av instilling funket det fint. Har alltid bare brukt kart og kompass men har tenkt å kjøpe GPS for sikkerhets skyld - men ser at for dagsturer som ikke er I vinterkulde tenker jeg dette funker helt ok. Lett å bade laste ned ruter og å lage egne mens jeg går. Og ikke minst å se om jeg er der jeg tror jeg er på kart Har ikke forsøkt å tegne inn selv... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.