GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser i kalenderen at neste helg (3.-5.feb) er uten noensomhelst avtaler eller forpliktelser (FĂžrste ledige helg siden en gang tilbake i forrige Ă„r. 😁), og da mĂ„ den jo brukes til noe!

Er det noen som har tips til helgetur med utgangspunkt Ä kjÞre fra Oslo/Drammen fredag ettermiddag?

Jeg tar jeg gjerne imot litt tips og inspirasjon pĂ„ turforslag med fokus pĂ„ trivsel i stedet for maks hĂžydemeter/kilometer. (Formen kunne vĂŠrt bedre..😁)

FÞrste tanke er Ä dra opp retning Hemsedalsfjellet, Tyin eller lignende, slÄ opp telt og gÄ korte dagsturer for Ä fÄ noen nedkjÞringer og ellers slÞve litt. (Det virker som om det er lite snÞ rundtomring.)

Har ikke fjellski, bare randonee av det litt tyngre slaget, dvs kilometervis i flatt terreng er ikke sÄÄ fristende om ikke det ligger en bra fjellside som mÄl/delmÄl.

GĂ„r gjerne en tur til fots ogsĂ„ om det ikke er snĂž. Å gĂ„ nye steder er bare gĂžy enten det er lokalt eller litt lenger innover i fjellheimen.

Og om noen har lyst til Ă„ bli med pĂ„ tur sĂ„ er det ogsĂ„ bare gĂžy. 👍â˜ș

Endret av Terka
Annonse
Skrevet

Hmm.. fĂ„r ringe litt rundt til uka. Forholda nĂ„ og vĂŠrmeldinga tilsier en klatreĂžkt pĂ„ fredagen,  sykkeltur eller fottur med overnatting i Finnemark, deretter enklatreĂžkt pĂ„ sĂžndag. Alternativt roe ned en helg, lese og planlegge nye turer utover Ă„ret med litt god vin attĂ„t. ..men sĂ„ var det de "komme seg ut pĂ„ tur" abstinensene da! 😜😁 

Skrevet

Gikk topptur i Hemsedal for 2 uker siden, det var forferdelige forhold, det har ikke snÞdd der siden. 

Haukelifjell hadde en del snÞ samme dagen (sÄ bilder) sÄ der er det nok stÞrre hÄp. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for info. 😊 Vet egentlig at det er snĂžfattig pĂ„ Ăžstsiden. Folk dro jo fra Hemsedal til Myrkdalen pĂ„ dagstur for 2 uker siden for Ă„ fĂ„ litt snĂž. Er nok Ăžnsket om Ă„ fĂ„ tatt en tur som farger gangsynet litt.

Et altetnativ er fottur opp til Hulderhola ved Heddersfjell eller Gaustatoppen om det blir klarvĂŠr og kaldt. Har noen venninner som gikk der for 2 uker siden til fots. De fulge veien opp mot Stavsro, gikk over Heddersvann og overnatter i Hulderhola. SnĂžen bar greit hele veien.

Kunne jo blitt finfinr Ă„ vĂ„kne opp i telt pĂ„ Gaustatoppen i klarvĂŠr. 😊

• Liker 2
Skrevet

Vil du ha tur med noe snÞ, sÄ er "fjellryggen" Þst for Gudbrandsdalen fra SjusjÞen til Venabygdsfjellet helt ok. Ikke mye, men nok til Ä gÄ utenfor skilÞyper og det har ikke vÊrt mildvÊr. Det er bare i Lillehammer omrÄdet nÄ mer enn 600 km fine lÞyper.

Skrevet

Mja.. hadde hÄpet pÄ Ä komme meg over tregrensa, og i terreng med litt hÞydemeter of ikke for mye bortover (har bare "solid" randoneeutstyr, ikke fjellski per nÄ), og med snÞ.

Har bare vĂŠrt innom 2 hellere i Finnemarka sĂ„ det Ă„ finne flere av dem kan helt klart vĂŠre et "ekspedisjonsmĂ„l" for meg og smĂ„trolla utover vĂ„ren! 😀

Skrevet

Shait! FĂžrste "frihelg" dette Ă„ret og sĂ„ ender man opp med "rusk i luftfilteret og temperaturproblemer i  motoren". Er nok kroppen som sider ifra..😡

Tur med isklatring seilte opp som et bra alternativ denne helgen. FĂ„r vaske hus og gĂ„ over/vedlikeholde turutstyr i stedet. 😜🙃 Og lese meg opp og finne litt flere turmuligheter kan gjennomfĂžres i Ă„r. đŸ€”đŸ˜Š

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.