Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisekk


CR

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å kjøpe meg en skisekk.

Noen som har noen anbefalineger eller erfaringer angående dette???

Har sett litt på Osprey Exposure 42, Osperey Switch 40+5 eller Arcteryx m 40.

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du gå på ski med sekken er det viktig at den er smal nok til at du får brukt armene/stavene skikkelig utten å slå borti den.

Selv har jeg flere størrelser av Arc'teryx RT. Disse liker jeg godt og er fine på ski når jeg går dagsturer, toppturer eller fra hytte til hytte. Har også en Norrøna Stetind 90L som er smal og god å bære tunge bører også på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey har mange fine detaljer, eneste minus i mine øyne er vekt. Jeg syns de er litt tunge i forhold til str.

En anne ting: av og til har du kanskje skiene på sekken (typisk herlig skitur i juni)? Lurt å se etter skikkelige stropper til dette som kan strammes ordentlig og som ikke ryker pga stålkanten. Ikke så kult å få skia deisene i skallen hele tiden. Generelt får skisekker ganske mye juling (pga. tryning?), så slitestyrke er lurt å tenke på. Selv har jeg Deuter 30l +, kjøpt i Slovakia, men tror de finnes på nett i norge. Skikkelig fornøyd!

Hadde kjøpt i dag hadde det nok blitt Arcteryx. Selv om de overpriser og har forferderlig mye hipt, så mener jeg at de har de beste sekkene!

Har du ikke et Arcteryx-budsjett ville jeg gått for Bergans. Jeg liker bæresystemet deres, og jeg får hvertfall ladri slitt ut min Bergans sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kikker på Bergans, jeg har alpine guide 50l, den er i tyngste laget syns jeg og blir mest liggende igjen hjemme til fordel for en lettere sekk med dårligere (men tilstrekkelig) bæresystem. Med mindre jeg pga plasshensyn må ha 50l. 40l modellen har omtrent samme vekten pga bæresystemet. Se da heller på sport alpin 40l som har halve vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett og forhørt meg i noen butikker.

Noen som går igjen er osprey Switch 40+5, osprey Exposure 42 og forskjellige Arcteryx sekker.

Noen som har hørt noe om disse eller har erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.