Jump to content
linemor

skarvheimen

Recommended Posts

Hei!

Jeg har tenkt meg en tur til Skarvheimen, ser ut som et spennende område og et sted jeg aldri har vært.

Skal gå nesten alene, har med hund :puppeh:

Har ikke tenkt å ta med telt, men ta inn på hytter i området. Det beste hadde vært å gå en rundtur, men det bør helst ikke være over 7 timers gangtid fra hytte til hytte.

Er det noen som har gått der og har fine turforslag?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Lisecat
      Hei!
      Vi planlegger å krysse Varangerhalvøya fra Komagvær til Båtsfjord i september. Planen er å gå fra linjehytte til linjehytte, men tar med telt i tilfelle det ikke er plass i hyttene. Veldig usikker på hvor lange dagsetapper man bør legge opp til, den første etappen kan se ut til å bli på 24k til Bjørnskaret, de andre noe kortere. Vi tenker å følge Komagdalen opp til Bjørnskaret. Så Heimdal via Ragnarokk, og videre til Helheim. Rundt Ourdo eller krysse Syltefjordelva hvis det er mulig? Hvis ikke må vi gå rundt vannet. Derfra tenker vi gå til riksvei 891(?) og ta buss eller noe til Båtsfjord
      Er det noen her som har gått i denne turen eller deler av den? 

• By Hans-Rasmus Breistein
      Hei.
      Jeg planlegger en 14 dagers fottur på Finnmarksvidda i september med stor oppakning og hund. Tenker å fly til Lakselv, Karasjokk eller Alta for å starte turen der. Ønsker å ende opp i nærheten av en flyplass slik at jeg slipper timer i buss/taxi.
      Jeg er veldig usikker på avstandene på vidda og ønsker at turen skal ligge på det nivået at jeg ikke absolutt MÅ gå langt hver dag for å nå frem til målet i tide. Jeg ser for meg mellom 10-20 km pr dag. God tid til camp og fiske er ønskelig. Å ta inn på en åpen hytte en gang imellom hadde jo vært fint.

Har sett litt på Lakselv (fra nasjonalparksenteret), ned gjennom Stabbursdalen og videre til Alta. Er  dette en fin tur på 14 dager?
      Tar gjerne imot tips om  "flyplass" til "flyplass"- turer på finnmarksvidda, hvis noen vil dele. Gjerne med mulighet å sove over på en hytte/gamme noen ganger iløpet av turen.
      Håper at noen kan dele noen erfaringer.
      Mvh
      Hans-Rasmus
    • By Marita Gløpstad Olsen
      Jeg er på let etter gode tips ang. Steder å slå opp telt i Rogaland. Jeg har vært på telttur med venner før, men har nå satt meg som mål å ta en tur alene. Ønsker så klart tips til storslåtte fjellturer, men utsikt og idyll, men ser meg nok nødt til å starte noe lette første gangen. Ser derfor etter ideer til steder som gjerne er lett tilgjengelige, og ikke krever for mye vandring fra bil (ser for meg det fort blir overpakking og tung sekk første gangene). Gjerne ved et vann eller i en Skog, hvor en kan få noe privatliv. Har også med hund. Setter stor pris på alle tips! 😊
    • By RVS
      Hei! 
      Jeg skal på biltur med noen venner i sommer, og prøver å finne noen mindre fosser på veien som vi kan bade i. Googlesøk resulterer bare i de største eller lengste fossene, men jeg er som sagt ute etter små fosser i naturskjønne omgivelser, gjerne litt skjermet. 
      Vi skal kjøre fra Oslo til Bergen over Geilo, så opp til Leikanger, videre til Loen, Billingen, Dombås, muligens opp mot Trondheim over Soknedal, så til Røros over Stugudalen, ned til Lillehammer og så tilbake til Oslo (har lagt ved et bilde av ruta). Det gjør ingenting om fossen er litt utenfor reiseruta, regner med å ta avstikkere her og der.
      Håper noen har noen tips eller ideer, setter stor pris på alle tips jeg kan få! 

• By inreds
      Vi skal gå en lang tur i sommer og entrer Hardangervidda ved Solheimstulen Høyfjellseter. Derfra har vi en plan om å gå til Finse.
      Er det noen som har tips til en god rute her?
      Vi går med telt og storsekk, men ønsker å slå leir i nærheten av en hytte, privat eller DNT spiller ingen rolle.
      Håper noen kan hjelpe oss!
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy