Gå til innhold
  • Bli medlem

Vesle Selstjørnlegeret (steinbu)


Robinson

Anbefalte innlegg

Når du rusler på Hardangervidda fra Heinseter mot Rauhelleren er det ei lita steinbu ved Vesle Selstjørn.

Denne bua har ingen komfort slik turisthyttene har,men derimot masse muselort og romatikk. Og mange ganger har jeg stoppet der . Noen ganger for å overnatte og noen ganger bare for en liten pause. Bua står åpen og er aldri låst.

Lurer bare på hvor mange av dere det er som har vært innom denne bua og hvilke gleder den har gitt dere. For meg er denne bua ett viktig stoppested når jeg er på de kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Tar jeg ikke helt feil er det Øvre Numedal fjellstyre som eier den steinbua, de har i allefall en god steinbuer og hytter på vidda. Det forundrer meg at ikke hyttene/buene på statsallmenningen blir mere brukt, det er jo så mange flotte! Dessuten ligger de ofte bortenfor turiststien, og dermed slipper man folketrekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.