Gå til innhold
  • Bli medlem

Omkom på Fanaråken


Parbat

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=282380

"En mann i 60-årene er funnet død på en turisthytte i Jotunheimen.

Mannen ble funnet på den populære turisthytta Fanarokken i Luster kommune."

I lørdagens papirutgave av Sogn Avis står det mer.

Mannen var en 58 år gammel danske, som hadde gått fra Turtagrø søndag morgen.

Da han nådde hytta, sannsynligvis søndag kveld, måtte han grave seg inn i hytta.

Vel inne har han etter all sannsynlighet forsøkt å få fyr på gassblusset - men ikke vært klar over sikkerhetsventilen på tilkoblingen til gassen.

Resultatet fra obduksjonen viser at mannen døde av nedkjøling.

Tragisk og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke å være respektløs, men dette lyder litt merkelig. Er det mulig å dø av nedkjøling inne i en hytte full av tepper og mat, bare fordi man ikke får igang gassblussen? Alle hyttene har vedovn også, har de ikke?

Jeg tenker at mannen må ha vært i temmelig dårlig forfatning før han kom fram - men han hadde jo greid å ta seg fram opp en ganske god stigning. Besynderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eg har forstått det sånn att hytta ikkje har vedomn. Iallefall ikkje den delen som var tilgjenglig.

Er du tilstrekklig nedkjølt, kan du fort gjere "merklige"ting.

Anders O Skjelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.