Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagløfs Sumo 95


Anbefalte innlegg

Hagløfs Sumo 95

Når man skal gå lange turer i fjellet er det viktig at man har en god ryggsekk. En fjelltur kan bli veldig ubehagelig hvis man har en sekk som ikke er behagelig å bruke. Jeg har selv en Hagløfs Sumo 95 som jeg synes er en solid, stabil og meget bra sekk. Jeg har hatt sekken i 2 år.

1458045-10-1338363881682.jpg

Sekken har litt høy egenvekt(3,4 kg), men bæresystemet er tilpasset å tåle høy vekt i sekken, noe som er viktig for meg siden jeg på lange turer ofte har mye med meg. Den har ekstra brede og tykke skulderremmer som gir god avlastning ved tung sekk. Den han gode tilpasningsmuligheter, enkel justering av rygglengde, og godt med festemuligheter og gode komprimeringsmuligheter.

Noe som jeg synes er en fin detalj er at den har et avtagbart topplokk som kan brukes som hoftesekk. Hoftesekken fungerer veldig bra og er fin å bruke hvis man har slått leir å bare skal ta seg noen småturer. Det er et rom i topplokket(hoftesekken).

1458045-10-1338369922012.jpg

Her bruker jeg kun hoftesekken(topplokket)

Sekkeposen kan avdeles i to rom, og det er en egen glidelåsåpning som gir tilgang til nedre del av sekken.

Ryggplaten blir liggende relativt tett på ryggen, noe som vanligvis gjør at man blir svett og varm, men materialene som er brukt (doble lag av ventilerende skumgummi) gir noe ventilering og tørker raskt med tanke på svette.

Sekken har en stor og en liten frontlomme, to lave sidelommer. Den har opplegg for drikkesystem med innvendig lomme for væskesystem og slangeholder på skulderremmene.

Alt i alt er dette en sekk jeg er godt fornøyd med, og som har fungert godt for meg. Sammenlignet med Bergans Nordkapp sekken jeg hadde før er denne en mye bedre sekk på alle mulige måter.

Veiledende pris på sekken er kr 3499,-

1458045-10-1338369983931.jpg

Flere tester av turutstyr og turhistorier finner dere på http://turopplevelser.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.