Gå til innhold
  • Bli medlem

Nautgardstinden


hvalhai

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen og god påske :) !

Lurer på om noen har noe erfaring om tur til Nautgardstinden og de omliggende 2000 m toppene vinterstid?

Hvor er det best å starte fra, er det mulig å ta alle toppene på en dag og hvor lang tid må man regne?

Er dette en grei tur å ta vinterstid?

Har tenkt å bruke en av de nærmeste helgene etter påske om været holder :D

Hilsen fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt sent kanskje, men vi prøver. Beste startpunkt for disse toppene vil jeg si er rasteplassen før oppstigningen mot Heimsand, det ligger noen setrer og/eller hytter i overkant av veien. Ellers er Hindsæter brukt som utgangspunkt (mulig denne er bedre, men har kun gått herfra sommerstid). Det er mulig på en drøy dagsetappe under normale forhold, men det er frustrerende føreforhold i dette området nå (skifte av snø og bart). Jeg var på Nautgardstind for to helger siden og det ble mye slalom, oppover, og forholdene har nok ikke bedret seg, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :D !

Absolutt ikke for sent svar!

Hadde tenkt meg oppover 27-29 april. Overnatting i telt og bruke ski var tanken. Men om snøen er råtten så er det kanskje et dårlig valg ;) .Er det bare lite snø, så kan man vel kanskje bruke truger også :).

Er det noen som vet om andre topper i Jotunheimen som har bedre snøforhold??? Har lyst på topptur med ski :D

Hilsen fra

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at føret er bra, det er småkjølig om nettene og det har vært litt påfyll de siste dagene, men som sagt, mengdene er ikke allverdens. Truger vil nok være et godt supplement.

Toppturmessig tror jeg det er ganske like forhold i dette området. Et distrikt som jeg vet har gode forhold enn så lenge er Skjåk (Tverrådalskyrkja, Hestdalshøgda, Gråhø etc.). Man må over tregrensen for å finne snøen, men her er det imidlertid mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :D Når det gjelder værmeldingen så er det faktisk spådd mye snø fra Fredag, til og med Søndag, og kaldere. Noe som vil si at vinteren kan gjøre et lite comeback, og din planlagte helg, 27-29 April, kan være en liten genistrek i så måte. Vi krysser fingre, føler det er en del ugjort på snø denne sesongen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.