Gå til innhold
  • Bli medlem

DBS Logic LTC 800


Peter G. Tjomlid

Anbefalte innlegg

DBS Logic LTC 800 !

Lurte på å kjøpe en 2004 modell av denne sykkelen for trening på asfalt, men ble litt forundret når jeg så at den hadde Shimano Sora girsystem!

Ser på en artikkel fra xxl.no at dette systemet er klassifisert for "vanlige turkjørere"!

Noen her som har peiling på om dette systemet er akseptabelt for en trenings-hybrid sykkel.

Jeg trener ca. 4-8 mil pr dag med sykkel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sora er det billigste Shimano-girsystemet for landeveissykler. Hierarkiet er slik; Dura-Ace - Ultegra - 105 - Tiagra - Sora. Jeg kjører selv en racersykkel med komplett 105-system, og dette fungerer supert til min bruk. Sora sitter som regel på de billigste syklene, i prisklasse ned mot 5000 kroner. Tiagra får du på sykler i klassen 8-12.000,- og 105 på sykler til 10-15.000,-

Hvis du sykler så mye som 4-8 mil pr. dag vil jeg absolutt anbefale at du går for en sykkel med Shimano 105 (evt. Tiagra). Disse systemene er mer solide enn Sora, samtidig som de er enklere i bruk. Sjekk samtidig det andre utstyret på sykkelen også, det bør ha samme kvalitet. Tenker da på bremsesystem, hjulsett, kranklager, etc. Men for all del, jeg har en kompis som kjørte Styrkeprøven med Sora for to år siden, og det gikk fint...

For noen år siden var jeg ganske grønn på alt som hadde med sykkelutstyr og girsystemer å gjøre, men la merke til at de fleste sykler hadde utstyr fra Shimano. Jeg gikk til en sykkelforhandler og spurte om Shimano var bra, siden alle brukte det. Svaret jeg fikk: "Shimano lager alt fra den billigste driten som finnes til systemer i toppklasse. Du får det du betaler for."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

40-80 km på sykkel daglig?! Hey, "lille-Lance", du kan med god samvittighet kjøpe deg en toppsykkel til 20.000 - 25.000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen greie sykler på Sykkelsenteret i Bergen, for dem som sykler landevei. Merket er Everest, og utstyret er Shimano.

Racer med Shimano 105: 7990,-

Racer med Shimano Ultegra: 9990,-

Dette er så billig at jeg seriøst vurderer å pensjonere min gamle 105-racer og kjøpe sykkel med fullt Ultegra-utstyr :?

Se http://www.sykkelsenteret.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.