Gå til innhold
  • Bli medlem

Definisjon buldring


Andreas

Anbefalte innlegg

Annonse

Hva som er best, er det som er mest morro :)

Ballansetrening får du greit med klatringa... Tren på litt harde ruter, rett over eller det du klarer max i vanskelighetsgrad. Er sikkert ruter der det blir lengre og lengre avstand for hvert tak. Det var der jeg merka jeg lærte mest. På 7- begynner det å bli få tak å velge mellom, om det er noe særlig valg i det hele tatt. Da blir det mye bra utfordfringer, ettersom du må jobbe endel med ballanseforflytning.

Ellers er slackline sikkert helt greit. Men har aldri prøvd, syns det er mer riktig å bruke tid på klatringa.

Styrke: vekter, sjekk steepstone.com, og sjekk etter treningssider på net med øvingsprogram. Buldring blir ofte for variert muskelbruk til at du får noe særlig bra trening. Men om du repeterer bevegelsene så skulle det gå bra en stund. Men må nok over til vekter. Ellers er det melkesyra som er problemet, og et hvert treningsstudio med trenere, burde kunne gi deg veileding angående trening. Jeg pleier kjøre mange repitisjoner med ikke alt for tunge vekter.

Bra buldretrening: repetisjoner med grep på tak der du må "pinche" (klype, som om du holder en halvliter f.eks.), "krimpe" (oftest lister, der du kun bruker ytterste av fingrene), og ellers bruk "chips" til fotplasseringene, som er de aller minnste takene. Dette får du igjen for seinere om ikke styrken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.