Koppen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 I sommer og utover høsten har jeg prøvd å skaffe meg en fornuftig oversikt over gassforbruk og gjenværende mengde på gassboksen. Fant følgende for Primus sin "Power Gas 100 gram netto: Antall av/påmonteringer av brennerhode til gassboks: ca 22 Brenntid, ikke alltid full effekt, men varierende styrke: ca 43 minutter Restgass etter ovenstående: 6,7 gram Brenneren har blitt brukt til å varme 2-4 dl vann, oftest 2. Med brenntid menes fra ventilen åpnes til den stenges, typisk brenntid har vært 2 minutter. Brenner er GoSystem GS2112. Fra boksen hadde igjen rundt 20-25% merket jeg et betydelig lavere trykk/effekt, men det var også sammenfallende med lavere temperatur. I kaldt vær har gassboksen blitt transportert under klærne for å holde gassen varm. Etter å ha "kartlagt" forbruk og antatt kapasitet føler jeg meg mer komfortabel med å dra på tur med gass, selv om hverken tabeletter, rødsprit eller bensinbrenner er satt bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.