Gå til innhold
  • Bli medlem

Ladakh


kah

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei jeg har ikke vært lenger enn til Manali, som ligger ca 2 dager med tog/buss fra Dehli. Fra Manali er det er det etter sigende en forjævlig busstur over 2 dager til Leh (hva angår komfort). Men så langt kom aldri jeg, ettersom jeg hadde en avtale i Nepal noen dager senere.

Ladakh er det nærmeste du kommer Tibet både når det gjelder kultur og landskap. Det sies endog at Ladakh er mer tibetansk enn Tibet, etter at kommunistene har herjet vilt i Tibet i en årrekke. (får ikke håpe at den k i n e s i s k e ambassaden i Oslo leser dette her, og stenger meg ute fra Tibet på livstid)

I februar starter jeg en 1 års (minimum!!) opplevelsestur rundt om kring i hele verden. I den sammenheng er et gjensyn med India obligatorisk. Da skal jeg få med meg både Ladakh og alle andre nordlige områder i India, fra Leh i vest til Darjeling i øst. Og selfølgelig Tibet, hvis jeg får visum.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.