Gå til innhold
  • Bli medlem

"Moldepanoramaet"


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Ja (fortrinnsvis i finere vær enn i dag:-) Skimter "Seilet" ved siden av "Røkkeløkka", utsikten fra baren i toppen bør oppleves på en finværsdag (med en pils......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale heftet MOLDEPANORAMAET - SETT FRA VARDEN. ISBN 82-90393-53-9. Det inneholder en panoramategning, liste over topper og en del annen informasjon.

Her er et bilde av mesteparten av panoramaet:

http://www.moldegolf.no/Banebilder/Moldepanoramaet%20copy2.jpg

Første navnsatte toppen fra venstre er forøvrig ikke Skjorta, men Snarketind.

Panoramaet sett fra Varden omfatter også deler av Trollheimen og Sunnmørsalpane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk, akkurat det jeg var ute etter!

Har som mål at jeg skal på alle toppene jeg ser hjemmefra (mangler 1), blir noen turer for de som bor i Molde. Noen som har vært på alle vi ser på bildet?

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål at jeg skal på alle toppene jeg ser hjemmefra (mangler 1), blir noen turer for de som bor i Molde. Noen som har vært på alle vi ser på bildet?

Har vært på alle topper sett fra Varden i Molde(over 1000 m el. mot synsranda), i alt drøyt 250 topper. Det har også noen få andre.

I og med at en kommer høyere opp (400 m.o.h) der, og ser mer østover, blir det en del mer en det som synes på bildet. Holder nå på resten av de under 1000 m og som ikke ligger mot synsranda. Fine småbarnsturer ;)

Hvor mange topper ser du hjemmefra Haldis, og hvem er favoritten din ?

Hvilken topp mangler du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser nok ikke på laaangt nær så mange som fra Varden.... Jeg bor med "ryggen i lia" og ser ikke noe mot nord, men fra øst og videre mot sør og vest har jeg et 10-talls topper med bl.a. Skarfjellet (940) ytre Sula (1318) og Virumkjerringa (1374) med mye småtopper innimellom. Rett i sør har jeg fra sofaen fin sikt mot Syltnebba (667) som er trimfjellet mitt. Liker IKKE å holde meg i form vha. aktivitet innendørs, så en tur på Syltnebba med DEN utsikta inn i Trollheimen er favorittvalget når jeg bare har tid til en kort tur dvs. en par timer.

Fjellet jeg ser og ikke har vært på ennå, er Reinsfjellet rett ut fjorden, men det er et "TV-fjell" med ditto installasjoner så det haster ikke.... Mange andre fine turer i Trollheimen som frister mer...

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker traversen av Virumkjerringa som en flott tur. Luftig egg :)

Som nevnt er det mange topper i vestre deler av Trollheimen ++ som inngår i Moldepanoramaet, bl.a. Sula-toppene, mange av de andre toppene vest for Vindøldalen og Snota. Det har derfor blitt noen turer i området.

Reinsfjellet har jeg også til gode. Tekniske installasjoner virker jo ikke akkurat tiltrekkende. På en annen side innbyr jo slike topper til alternative bestigningsmetoder, f.eks. med sykkel.

Det skal forøvrig være veldig fint skiterreng i østsida av Reinsfjellet, mye brukt av lokalbefolkninga.

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Satser på å smake litt på Hurrungane neste år, hvis du har vært der; hvordan er Dyrhaugsryggen til Nordre Midtmaradalstind å gå i forhold til Virumkjerringa? Mye verre eller?? (Virumkjerringa gikk greit:-)

haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å smake litt på Hurrungane neste år, hvis du har vært der; hvordan er Dyrhaugsryggen til Nordre Midtmaradalstind å gå i forhold til Virumkjerringa? Mye verre eller?? (Virumkjerringa gikk greit:-)

Det er noen år sida jeg gikk disse turene, men synes huske det var omtrent på samme nivå.... Virumkjerringa traverserte jeg i november på snø/is, mulig vi brukte tau den gangen ?

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Kan anbefale heftet MOLDEPANORAMAET - SETT FRA VARDEN. ISBN 82-90393-53-9. Det inneholder en panoramategning, liste over topper og en del annen informasjon.

Her er et bilde av mesteparten av panoramaet:

http://www.moldegolf.no/Banebilder/Moldepanoramaet%20copy2.jpg

Første navnsatte toppen fra venstre er forøvrig ikke Skjorta, men Snarketind.

Panoramaet sett fra Varden omfatter også deler av Trollheimen og Sunnmørsalpane.

Hvor kan jeg få kjøpt dette bilde?

SØkt på google og norli, men finner ikke noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.