Fjellfanten Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Om dere hadde romjula fri, bilen pakka og en lyst til topptur med påfølgende herlig nedkjøring - hvor ville dere kjørt? Noen som kan tipse om hvor det er nok snø i terrenget til en skikkelig topptur? Blir smårar av og kikke på skiinfo og yr.. Tenkte å dra avgårde i morgen tidlig, men er rett og slett usikker på hvor en bør legge turen. Noen som har noen konkrete og greie tips til hvor jeg skal dra? Kjører rando og overnatter i telt eller bil.. Kjører fra Førde i Sogn og Fjordane. Hva tror dere om Stranda/Sunnmøre? Er det nok snø i terrenget til å ha det moro på ski? Andre tips? Blir veldig takknemlig folkens
askogvoll Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Heisann Vil nok tro det ligger mer snø lenger sør, ikke mye å hente ut her oppe... Var en tur på Blåskjerdingen i dag, og er ikke mye snø å skryte av der (legger ut noen bilder etterpå). Romsdalen forøvrig er ganske tynt, hvor det ikke er snø i rundt Åndalsnes/Bjorli heller. Ville nok satse på å dra litt sørover om du skal bruke skiene.. Var mer snø i rundt Øvre Årdal da jeg var der tidligere i uken, enn hva det er her oppe...
Fjellfanten Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 Er det virkelig så ille! Så Sogn er et bedre tips nå altså? Ser det er meldt 18cm snø på Strandafjellet kommende dager, men det monner kanskje ikke så mye..? http://www.skiinfo.no/Snorapport-Snowfinder/Norge-ENO-7711-no.jhtml?&sort=futuresnow
askogvoll Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Jeg vil mene på at Sogn er mye mer å satse på, enn Møre akkurat nå.. I følge familie og venner her oppe, er det lenge siden de har hatt en så nedbørsfattig november/desember i dette området..
Fjellfanten Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Skrevet 25. desember 2009 Skulle jo ikke grine på nasen for det Jeg er jo tross alt i Sogn.. Skal sjekke dette litt nærmere! Ellers så jeg en artikkel på friflyt om mye snø på Søre Grøtdalstind i oktober - ligger den snøen ennå som en såle, eller forsvant all den deilige snøen? http://www.hjorundfjord.no/?komponent=artikkel&handling=les&artikkel=2651
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå