breisladd Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har Hagløfs track Q fjellsko(goretex), feltbukse (som i millitæret), og Norrøna falketind jakke og bukse. Fikk en noe ubehagelig opplevelse denne helga da det begynnte å regne på fjellet, skoene sugde til seg vann som svamper og det lakk litt gjennom noen sømmer på ryggen på falketind jakka. Og hadde likt å ha feltbuksa litt mer vann-avvisende. Noen som vet om en bra impregnering til disse tingene? Må vel ha en forskjellig type til hvert plagg??
Viktor Skrevet 20. juli 2008 Skrevet 20. juli 2008 Skoene er jeg ikke helt sikker på, så vil ikke uttale meg. Men med jakken, så vil nokk dette være reklamasjonsrett om du sender den inn til leverandør (om den da ikke er for gammel). Buksa trur jeg det er bare til å spraye på med noe god impregneringspray, evt. en god voks. Men dette kan jeg ikke. Jakken bør du vertfall hørre i fra deg om hos leverandør, om det er som du sier; at den lekker i en søm.
afe Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Til buksa kan eg anbefale voksen til Fjellräven. Gni ekstra godt inn det du veit det vert mest eksponering for vatn.
breisladd Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Skrevet 21. juli 2008 Her er linken til skoene http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?id=637&CatNr=480&CatNr2=&xCatNr=&nid=421〈=no&Q=&Str=&show=&ak=&iac=5739&EB=&nid2=534#prd
Viktor Skrevet 21. juli 2008 Skrevet 21. juli 2008 Voksen til fjellreven er egnet for G-1000 stoff. Vet ikke om det vil ha noe spesiell effekt på denne buksa..
dsk Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Til buksa har jeg med godt hell vasket inn impregnering. Syntes dette ble dyrt, og har testet biltemas Kalesjeimpregnering. Litt vanskelig å få sprøytet på overalt, men det virker. Tror ikke jeg gidder å gjøre den jobben mer når flaska er oppbrukt, så det blir nok vaskemaskinen med Prelle eller Nikvax igjen. Sko krever generelt mye vedlikehold, det er en grunn til at forsvaret alltid vil ha nypussede sko. Kjenner ikke dine støvler, men blir du våt på beina ville jeg vurdert å klage, er det lær utenfor så må det behandles, semskede er vanskelig å beholde pent, men det finnes spray løsninger. Generelt skal læret ha fett og ikke silikon hvis pusteegenskpene skal opprettholdes. dsk
afe Skrevet 22. juli 2008 Skrevet 22. juli 2008 Voksen til fjellreven er egnet for G-1000 stoff. Vet ikke om det vil ha noe spesiell effekt på denne buksa.. Voksen kan anbefalast på feltbuksa. Eg brukar det sjølv, og uavhengig av mine erfaringar, har eg fått det same anbefalt av folk som har brukt feltbuksa som arbeidsantrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå