Gå til innhold
  • Bli medlem

fritidsklær og mote


jason

Anbefalte innlegg

Har blitt vanskelig å finne Shell jakker og andre jakker som er lange, syntes alle jakker er blitt kortere.

spesielt vanskelig er det når man er 190 høy.

Men det var ikke slik før, da var jaker lange å fine.

tok meg lang tid sist å finne Shell jakke,norrøna hadde noen som var lange.

Er lei av at mote går før funksjonaliteten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergans jakkene er lange....er 1.90 høy selv, har bergans jakke-sirdal, er plenty lang nok! vet at mange på forumet har mye imot bergans pga at "alle" i fjellet har bergans jakker og at de misliker denne hypen osv osv, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd og driter i hva andre mener så lenge jakka passer og er bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv ingenting imot bergans, har selv noen bokser som jeg er veldig fornøyd med.

det viktigste er at tøyet gjør jobben sin, slik at jeg kan gjøre min.

mange fine linker, kanskje det bare er jeg som har vært uheldig.

Men har prøvd mange modeler, syntes mange av den er korte.

kanskje bare det er jeg som er litt sær og liker tøyet litt lenger.

men skal teste ut noe av tøyet i linkene, men for øyeblikket har jeg det utstyret jeg trenger.

gleder meg til en tur til idre i sverige om 3uker, er nesten 6 uker siden sist jeg var i marka. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans er kvalitet. De fleste fritidsklær er av meget god kvalitet. Selv har jeg benyttet meg av jakker fra Jean Paul på min tur til Elbrus. De har tekniske jakker men er ikke av samme kvalitet og status som de etablerte fritidsmerkene. Men jeg har erfart at JP som koster godt under halvparten av det en Bergans eksempelvis gjør, fint kan sammenlignes under moderate til tøffe forhold. Skulle jeg ha befunnet meg under tøffe til ekstreme forhold ville jeg nok ha valgt det beste av det beste. For ordens skyld så kan det nevnes at min JP allværsjakke bruker Dermisax-membran. Dette er en halvforet jakke og mangler eks. mulighet for lufting under armene. Forøvrig så er detaljer gjennomtenkte og funksjonelle. På Kilimanjaro så brukte jeg jeg dress fra Base Camp. Altså en heller rimelig løsning. Men det funka sammen med en regnponcho minst like bra som hos de som hadde bekledning til den femdobbelte prisen.

Jeg vil fram til at man ikke nødvendigvis trenger det dyreste og beste for å ha glede av friluftsliv. Jeg mener ikke at man er "jålete" hvis man benytter Bergans, Norrøna eller andre lignende merker. Langt derifra! Jeg har selv opptil flere plagg av disse merkene også. Men ofte så klarer man seg med rimelige alternativer. Jeg planlegger en tur til Aconcagua om et drøyt år. Jeg er ikke redd for å benytte min nå snart 5 år gamle velbrukte Jean Paul jakke på den turen. Jeg vet det vil funke fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.