Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggsesongen


mattings

Anbefalte innlegg

Jeg har både hørt og erfart at antall mygg kan variere fra år til år. Men hva er det egentlig som styrer hvordan myggsesongen blir? Jeg har hørt at hvor fuktig eller tørr våren, og spesielt juni, er kan ha stor betydning. Jeg husker godt en sommer jeg var på Finnmarksvidda når det ifølge lokalfolket var uvanlig lite mygg pga en tørr vår. Er det noen som har peiling på hvilke faktorer som kan indikere hva? Er det bare fuktigheten som spiller inn, eller spiller andre ting også inn (f.eks antall myggspisende fugler o.l.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis myggen skulle bli for ille så er muligheten en myggmaskin, som selges som bare det :wink:

Hehe... Hadde jeg bodd i Finnmark hadde jeg nok ikke vært sein med å kjøpe en slik en nei. :lol:

Men det ser jo litt vanskelig ut å ha den med seg på fjellet da, hvis man ikke kjører firhjuling da... :?

Angående myggen så er det nok klart at en fuktig vår sannsynligvis er dårlig nytt for fjellvandrere som ikke ønsker å bli spist av myggen. Frost som er nevnt høres det jo logisk ut at også spiller inn, men er det flere faktorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Hadde jeg bodd i Finnmark hadde jeg nok ikke vært sein med å kjøpe en slik en nei. :lol:

Men det ser jo litt vanskelig ut å ha den med seg på fjellet da, hvis man ikke kjører firhjuling da... :?

Angående myggen så er det nok klart at en fuktig vår sannsynligvis er dårlig nytt for fjellvandrere som ikke ønsker å bli spist av myggen. Frost som er nevnt høres det jo logisk ut at også spiller inn, men er det flere faktorer?

Myggmaskinen har fått veldig bra omtale, butikken her har fått in en palle med slike, prøvde å prute litt på prisen, men neida.

Denne selges så godt at det kom ikke på tale :? Hmm, kr.5-6 tusen for den som dekker 2 mål, og kr.11000 for 4 mål.

Stive priser :D

De har også en sak som kan bæres på baklommen, den går også på gass, fant ikke link til den, men den skal også være bra.

Kanskje den lille duppedingsen blir med i den verste perioden.

Fuktige dager er myggas triveligste dager, spesielt etter regnskyll, da skal man holde seg innendørs.

Eller tre mygghatten godt nedover ørene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.