Gå til innhold
  • Bli medlem

Merking av stier


Svein

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke den som protesterer mest på merking av stier, noe merking kan ofte komme godt med. Bl.a satte jeg pris på det i skumringen på en svakt synlig sti på returen. I går kveld gikk jeg på et sted som uten tvil er det desidert mest merkede jeg noen gang har gått. Storhornet (584) i Haram på Sunnmørskysten, jeg gikk ned sørvestryggen av dette fjellet. Jeg hadde ikke gått mer enn 20m ned fra toppen før jeg skjønte at dette var en smule spesielt. Derfor gikk jeg opp igjen og begynte å telle antall merker, røde malingsmerker med diameter 5-10cm. Bare for å ha nevnt det, stien var tydelig/enkel å følge og terrenget slik at man mer eller mindre kunne gå der en ønsket.

Fjellryggen er 275 høydemeter fra skar til topp, jeg telte 142 røde merker. Jeg gikk ALDRI mer enn 15m før jeg traff på et nytt merke, noen steder fant jeg 6-7 merker innenfor en distanse på 5 meter. En merket sti på denne fjellryggen hadde mer enn nok klart seg med 8-10 strategisk plasserte merker, 4-5 stk i nedre del (litt skog) og 4-5 stk i øvre del (tydelig sti, snaufjell).

Intensjonen til de som står bak er sikkert god, men jeg forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig å klatte så mye utover som i dette tilfellet. I dette bildet er det 7 synlige prikker + 2 som ligger i samme klynge som de 4 nærmeste.

post-283-133474488407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.