Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Rondane nå i helgen, og planen er å gå Rondslottet, Vinjeronden og Storronden. Jeg har lyst til å gjøre det som en rundtur, og lurer derfor på om noen har tips – eller forslag til rute – for oppstigning fra vest (eller nordvest) mot Rondslottet.

Jeg tenker å ta båten over Rondvatnet fra Rondvassbu, men er usikker på om det er mulig å gå direkte opp fra den nordlige delen av Rondvatnet, eller om jeg må opp til Bergedalstjønnin og følge ryggen derfra mot toppen til Rondslottet.

Jeg tar imot alle tips med stor takk – særlig hvis noen har en rutebeskrivelse eller et kart fra en tidligere tur.

Annonse
Skrevet

Jeg gikk turen for noen år siden, men med telt. Gikk fra Rondvassbu, vest for Rondvatnet og slo leir i langglupdalen. Dagen etterpå fulgte jeg merket sti fra nordøst over Rondslottet, Vinjeronden og Storronden. Et stykke oppover kom det tåke og jeg var glad det var vardet løype jeg fulgte. Det er mye bratt og eksponert terreng. 

På bratthetskart ser det ut som du må nesten opp til Bergedalstjønnin før du starter ev oppstigning. Personlig hadde jeg holdt meg til vardet løype, men folk har jo ulike erfaring, kompetanse og utstyr. 

Screenshot_20250806-232118.thumb.png.708f420ce61f8efe3f0ab97d41c5e955.png

Har du vært mye på tur i bratt og luftig terreng som ikke er merket/vardet før?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.