Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

IMG_0519.thumb.jpeg.3c570f090c42919bdda3799365a8cbc3.jpeg

Jeg har vel brukt min EE quilt 150-200 døgn siden 2017. Pluss en del opp og nedpakking. Tidvis vært brukt under varme forhold, så har nok vært nedsetter også en del ganger.

Den har vært vasket/ristet opp. 

IMG_0520.thumb.jpeg.be988538eceb217fcb57373aedb11874.jpeg

Nåværende loft

IMG_0524.thumb.jpeg.d1b986e1c75ba0d5b0d4175c50ed81f7.jpeg

Lett for å bli ujevn.

IMG_0525.thumb.jpeg.38f190e32260d57830f9b84262bf4b2e.jpeg

Vekta er også litt ned.

Men denne er med tykkere stoff i hode og fotende. 
IMG_0528.thumb.jpeg.15ae2f486c4029ab360b057f1b65c755.jpeg

Siden den nå er mindre flyffy og loft er nå gått ned fra -12 til -6 grader (muligens litt mer) ref EE, er det på tide å enten bytte ut duna, eller etterfylle. 
Ser at Trondheims Damprenseri renser og etterfyller dyner, trolig også soveposer siden denne er kanalsydd. 

Noen her som har prøvd dette?

Tips på hvor jeg kan få tak i mer 950 dun, eller andre som kan gjøre jobben? 

Alt 2 er at den blir bare brukt på rene sommerturer eller havner på finn. 
Alle tips tas i mot, pris er egentlig av mindre betydning da en ny koster ca 11.000 kr 🙈

Annonse
Skrevet

Veldig aktuelt tema, jeg har også en EE (-1) quilt. Denne er vasket kun en gang og jeg sliter med å fordele dun, tross flere timer i tørketrommel med tennisballer. De ytterste kanalene er velfylte, men de andre har fåt svært ujevn fordeling av dun, det virker også som at det er litt lite fyll i de andre kanalene. Frister å få fylt på mer dun om det lar seg gjøre. Min har også langsgående kanaler, som attpåtil er utformet som en U, når duna har flyttet på seg her er det vanskelig å få fordelt den jevnt. Lyser fra baksiden, og ser at duna ikke ligger slik den bør.

Hvor fikk du tabellen fra, jeg skulle gjerne hatt en for min også?

Fortell gjerne om hvordan dette går framover.

Skrevet
sofasliter skrev (35 minutter siden):

Hvor fikk du tabellen fra, jeg skulle gjerne hatt en for min også?

IMG_0548.thumb.png.fa0efda77d4e0afc53ecab98f112bf72.png

Om du blar nedover på produktet og trykker på pluss kommer tabellen opp. 
Link 

Det er også interessant å se på loft mellom WM, EE og Zpacks! På like grader (som regel oppgitt i både US og metriske enheter) 

Samme med antall gram dun.

• Liker 1
Skrevet
Fiskepadde skrev (2 minutter siden):

Hva med å kontakte EE?

De har sluttet med det, da de mener at duna har en viss levetid. Om du da etterfyller og stoffet begynner å lekke dun, blir kunder misfornøyd. Så bare fornøyde kunder, som gir en god rating, hinder faktisk en del reparasjoner/ etterfylling. Sikkert dårlig butikk også for de…. 

Skrevet
5 hours ago, Memento mori said:

De har sluttet med det, da de mener at duna har en viss levetid. Om du da etterfyller og stoffet begynner å lekke dun, blir kunder misfornøyd. Så bare fornøyde kunder, som gir en god rating, hinder faktisk en del reparasjoner/ etterfylling. Sikkert dårlig butikk også for de…. 

Ja, med såpass tynt stoff i eldre poser blir det kanskje rett og slett for mye sutring å drive med etterfylling. I den forstand tror jeg egentlig stoffet har kortere levetid en dunet, om vi snakker 7 denier nylon. 

Skrevet
Fiskepadde skrev (51 minutter siden):

I den forstand tror jeg egentlig stoffet har kortere levetid en dunet, om vi snakker 7 denier nylon. 

Jeg har 10D innvendig, og 10D utvendig med 20D «Weather stips»  utvendig i toppen samt utvendig i bunn. Trolig derfor den har holdt så bra som den har gjort. 

Må jo si at antall bruksdøgn er vel omtrent det de lover, så den er jo på en måte oppbrukt, men fortsatt mye igjen- dog med redusert isolasjon. 
Men blir jo også slik at ting du er fornøyd med, og har mye minner rundt, vil du prøve å bruke lengst mulig…

Har bare 7D i ei jakke, og det har holdt mye bedre enn jeg hadde forventet, men krever at du tar mer hensyn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.