Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har gått hele veien inn Midtmaradalen i Jotunheimen og opp til Skagastølsbu? Jeg tenkte å slå opp telt innerst i dalen og ta en dagstur opp. Det står umerket sti på kartet, men er det en sti som er lett å følge eller er det evt. svaer som man må over og skulle man være litt uheldig med å "tråkke litt feil", så er det lite slingring og man risikerer å falle ned? Jeg kommer ikke til å bære tungt. (Jeg er egentlig ikke en toppturmann, men hvis det er gangbar sti, skal jeg forhåpentlig komme meg opp..) Takker for alle tips jeg kan få!

• 2 år senere...
Annonse
Skrevet
Kygrim skrev (1 time siden):

Fikk du noe svar på dette spørsmålet, eller fikk du gått turen? jeg tenker på samme rute, og har akkurat samme spørsmål. 

Kult at du tenkte på samme rute. Jeg fikk aldri gått turen. Jeg mener jeg leste på en eller annen toppturgruppe, mulig det var på friflyt, at det nettopp kan være glatt på svaene ganske høyt oppe. Det er mulig jeg startet denne tråden her på forumet ETTER at jeg leste om de svaene, jeg husker faktisk ikke.

Skulle jeg vurdert å gå der nå, ville jeg ikke gått der hvis det er dårlig vær. Jeg ville også tatt med meg alt utstyret, ikke gått på dagstur, kjipt å komme opp og ikke komme seg ned igjen ved evt. dårlig vær.
Vet ikke om dette hjalp deg så mye, men hvor tenkte du å starte og avslutte hele turen?

Skrevet
Kygrim skrev (1 time siden):

Fikk du noe svar på dette spørsmålet, eller fikk du gått turen? jeg tenker på samme rute, og har akkurat samme spørsmål. 

Her er en tråd fra dette forumet om samme tema, mulig det var der jeg leste om svaene. 

Skrevet

Hei, tusen takk for raskt svar! Ved ettertanke tror jeg denne turen over "bandet" blir litt for strevsom for meg og mitt turfølge. Vi må vel også ha stegjern osv. for å krysse breen ned til Turtagrø. Det får bli en annen gang med noen kompiser. :)  Vi tar heller turen nedover Utladalen og til Hjelle. Fortsatt god sommer! 

• Liker 1
Skrevet
Kygrim skrev (27 minutter siden):

Hei, tusen takk for raskt svar! Ved ettertanke tror jeg denne turen over "bandet" blir litt for strevsom for meg og mitt turfølge. Vi må vel også ha stegjern osv. for å krysse breen ned til Turtagrø. Det får bli en annen gang med noen kompiser. :)  Vi tar heller turen nedover Utladalen og til Hjelle. Fortsatt god sommer! 

Utladalen høres herlig ut! Den står på lista mi :-) God tur til dere og fortsatt god sommer!

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.