patrick.k90 Skrevet 27. oktober 2022 Skrevet 27. oktober 2022 Har gÄtt gjennom den gale teltverden for Ä unne meg et nytt telt nÄ, og i forbifarten snublet jeg over Terra nova pioneer 2. Et lite tomannstelt. Endte selv opp med Helsport Reinsfjell pro 2, men syntes dette sÄ spennende ut. Det stÄr som fire sesong, men vet ikke? Tenker plassen og lÞsningen med to innganger var lur for en person. veldig lett Ä slÄ opp og selvstÄende. Noen tanker, meninger eller erfaringer?
HÄkan S Skrevet 27. oktober 2022 Skrevet 27. oktober 2022 Helsport ringstind sl2 1.45 kg med pÄsar som kan undvaras dÄ minst 100 gr lÀttare. Största nackdel glatt golv lite lÄgt om tjockt underlag och lÄng ok med 25 mm (ev 60mm ej provat Àn)och 193 cm. Ok resa i stark vind om man fÀster 1 pinne pÄ kortsidan och bÄda staglinor till höga bÄgen innan man sÀtter in stÀnger i stÄngkopp.
Kaffikjerring Skrevet 28. oktober 2022 Skrevet 28. oktober 2022 (endret) "Den gale teltverden"! đ GĂžy Ă„ lete etter nytt telt da. Jeg har ingen erfaringer med Terra nova pioneer 2. Men 88 cm hĂžyde? Tror jeg hadde blitt sprĂž!  Og i sammenligning med Helsport Reinsfjell pro 2 som du har kjĂžpt, mĂ„ det jo vĂŠre en nedtur? Reinsfjell ser skikkelig bra ut, og har 105 cm hĂžyde.  EDIT:Ser nĂ„ at jeg sĂ„ pĂ„ enmannsutgaven, den du refererte til er jo annerledes, beklager! Endret 28. oktober 2022 av Kaffikjerring
patrick.k90 Skrevet 1. november 2022 Forfatter Skrevet 1. november 2022 Kaffikjerring skrev (PĂ„ 28.10.2022 den 20.16): "Den gale teltverden"! đ GĂžy Ă„ lete etter nytt telt da. Jeg har ingen erfaringer med Terra nova pioneer 2. Men 88 cm hĂžyde? Tror jeg hadde blitt sprĂž!  Og i sammenligning med Helsport Reinsfjell pro 2 som du har kjĂžpt, mĂ„ det jo vĂŠre en nedtur? Reinsfjell ser skikkelig bra ut, og har 105 cm hĂžyde.  EDIT:Ser nĂ„ at jeg sĂ„ pĂ„ enmannsutgaven, den du refererte til er jo annerledes, beklager! Har fĂ„tt meg et fint telt nĂ„ ja  Gleder meg til Ă„ fĂ„ testet det skikkelig. Men det er nok et telt jeg skal ha i bakhodet for seinere.Â
Gjest Skrevet 1. november 2022 Skrevet 1. november 2022 Du endte opp med et flott telt som du kommer til Ä fÄ glede av i mange Är! Godt du for eksempel styrte unna Ringstind. NÄr det gjelder Terra Nova sÄ lager de gode telt. Men, skulle det skje noe i forhold til en eventuell reklamasjon, sÄ er det litt mer tungvint. Snakker av erfaring da en stang knakk pÄ et telt jeg kjÞpte fra det store utland. Del gjerne bilder!
patrick.k90 Skrevet 2. november 2022 Forfatter Skrevet 2. november 2022 Nikke skrev (18 timer siden): Du endte opp med et flott telt som du kommer til Ă„ fĂ„ glede av i mange Ă„r! Godt du for eksempel styrte unna Ringstind. NĂ„r det gjelder Terra Nova sĂ„ lager de gode telt. Men, skulle det skje noe i forhold til en eventuell reklamasjon, sĂ„ er det litt mer tungvint. Snakker av erfaring da en stang knakk pĂ„ et telt jeg kjĂžpte fra det store utland. Del gjerne bilder! Ringstind er et typisk telt som frister ja! đ  Men fint til sitt bruk. Jeg knakk ogsĂ„ en stangdel pĂ„ et telt jeg kjĂžpte fra usa en gang. Et big agnes telt, da fikk jeg faktisk ny del tilsendt, kostet litt, men ikke sĂ„ mye som jeg fryktet. og hjelpa var god.
Fjellgutt Skrevet 12. januar 2023 Skrevet 12. januar 2023 Solid en manns telt En manns telt som har 2 Äpninger og er meget enkelt Ä sette opp. Les hva som stĂ„r i beskrivelsen. myggnett i begge ender og 10000mm vannsĂžyle Her er det mulig Ä fÄ seg telt kr.1550 inkl 1pakke med bĂ„lkaffe . Dette er et spesialtilbud . Normalpris er ca kr.4000 . https://www.coldskills.no/products/veteran-supporter-pakke  C.A.TâąÂ Compact All-round tent er et robust pop-up enmannstelt laget for militĂŠr profesjonell bruk. Det er laget slik at man kan sette det opp i storm pĂ„ under ett minutt. Teltet er enkelt i bruk og egner seg derfor ogsĂ„ godt for jakt og friluftsbruk. Teltet har blitt testet i alle klimasoner fra arktis i nord til jungel og Ăžrken lenger sĂžr. Spiral designet som omslutter hele personen sammen med en bardun gjĂžr det stormsikkert. Teltet er ogsĂ„ utstyrt med insektsnett som til og med holder knotten ute. Insektsnettet kan kobles fra teltet med en YKK glidelĂ„s. Stormsikkert pop-up design Hovedrom: 200 cm langt Innganger (sluser i hver ende): 80 cm Total lengde 360 cm Tekstil: 210 Denier ripstop med tre lags coating Teipede sĂžmmer VannsĂžyle: 10000 mm Farge: Pantone 451U Vekt: 2500 gram Pakkvolum: 50cm X 8 Cm X 30 Cm (ikke komprimert) Avtagbart insektsnett i begge ender Passer fint i en dagstur sekk eller stridssekk Reperasjonsutstyr inkludert Kommer sammensatt fra fabrikk   1
+Marius Engelsen Skrevet 16. januar 2023 Skrevet 16. januar 2023 (endret) Fjellgutt skrev (PĂ„ 12.1.2023 den 18.43): Solid en manns telt En manns telt som har 2 Äpninger og er meget enkelt Ä sette opp. Les hva som stĂ„r i beskrivelsen. myggnett i begge ender og 10000mm vannsĂžyle Her er det mulig Ä fÄ seg telt kr.1550 inkl 1pakke med bĂ„lkaffe . Dette er et spesialtilbud . Normalpris er ca kr.4000 . https://www.coldskills.no/products/veteran-supporter-pakke  C.A.TâąÂ Compact All-round tent er et robust pop-up enmannstelt laget for militĂŠr profesjonell bruk. Det er laget slik at man kan sette det opp i storm pĂ„ under ett minutt. Teltet er enkelt i bruk og egner seg derfor ogsĂ„ godt for jakt og friluftsbruk. Teltet har blitt testet i alle klimasoner fra arktis i nord til jungel og Ăžrken lenger sĂžr. Spiral designet som omslutter hele personen sammen med en bardun gjĂžr det stormsikkert. Teltet er ogsĂ„ utstyrt med insektsnett som til og med holder knotten ute. Insektsnettet kan kobles fra teltet med en YKK glidelĂ„s. Stormsikkert pop-up design Hovedrom: 200 cm langt Innganger (sluser i hver ende): 80 cm Total lengde 360 cm Tekstil: 210 Denier ripstop med tre lags coating Teipede sĂžmmer VannsĂžyle: 10000 mm Farge: Pantone 451U Vekt: 2500 gram Pakkvolum: 50cm X 8 Cm X 30 Cm (ikke komprimert) Avtagbart insektsnett i begge ender Passer fint i en dagstur sekk eller stridssekk Reperasjonsutstyr inkludert Kommer sammensatt fra fabrikk   Dette er vel mer an anse som ett skjul/nĂždbivuakk i stedet for ett telt? Ett en-duks rĂžr med 80cm i diameter uten ventiler? Sikkert praktisk til sin bruk, men ikke til friluftsliv man utfĂžrer for fornĂžyelsens del. Endret 16. januar 2023 av Marius Engelsen
Fjellgutt Skrevet 29. januar 2023 Skrevet 29. januar 2023 Marius Engelsen skrev (PÄ 16.1.2023 den 14.02): Dette er vel mer an anse som ett skjul/nÞdbivuakk i stedet for ett telt? Ett en-duks rÞr med 80cm i diameter uten ventiler? Sikkert praktisk til sin bruk, men ikke til friluftsliv man utfÞrer for fornÞyelsens del. Ventiler har det i hver ende inkl med myggnett , det fungerer helt greit. GÄr greit Ä bruke til overnatting i forbindelse med postering i forbindelse med hjortejakt og annen fjellvandring. Den som velger et 1 manns telt som dette mÄ jo selv avgjÞre ut fra spesifikasjonene om dette passer for dem.Gunstig pris pÄ dette tilbudet og kvaliteten er ikke noe Ä  si pÄ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ