Gå til innhold
  • Bli medlem

Tubbs truger tålte ikke streng kulde


Mark og dupp

Anbefalte innlegg

Var ute på rypejakt i streng kulde da begge trugene knakk på nøyaktig samme sted.

Under bindingen ligger en metallbolt på tvers inni en hylse av plast. Denne metallbolten fester bindingen til resten av trugen.

Den trenge kulden gjorde at bolten ikke lenger roterte inni hylsen av plast. Dermed ble metallet utsatt for en kraftig vridning for hvert steg - noe som resulterte i brekkasje.

Dermed hang trugene og slang rundt beina. Fikk festet bindingen med en snor slik at jaktdagen ikke gikk helt i vasken, men er skuffet over at truger til 1700 kroner har slike svakheter.

Noen som har opplevd det samme? Fikk dere nye truger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par Tubbs truger som jeg har brukt i en del år. Har aldri hatt noen problemer med dem. Man han jeg kjøpte dem av sa at det bare var å ringe ham, (importøren) så skulle jeg få nye om dem ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt tubbs i flere år og har bare positive ting og si om det merket! Kom faktisk hjem fra en 3-dagers fjelltur for bare ett par timer siden og trugene fungerte,som alltid, som en drøm!

Hvis du går tilbake til butikken du kjøpte trugene i, så burde du få et sett med nye truger..mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all rettferdighet må jeg skrive at Tubbs gir meg nye truger.

Feilen skal visnok være temmelig unik og skyldes rust i metallet som knakk. Har kun skjedd en gang tidligere da Forsvaret testet ut Tubbs truger til millitært bruk.

Har derfor ingen betenkeligheter med å bruke Tubbs på jakt framover, men kommer til å smøre bevegelige deler med et frostfritt smøremiddel for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.