stigd Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Hei Eg lurte på korleis folk lader dei batteria på tur. Går det ann og lade dei fra ein powerbank eller må ein ha enten 12 v eller 220v lader. Veit at sparken kan du lade via drona men går det på mavicen. Siter
Bjørn J Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Du kan ikke bruke en vanlig USB-powerbank, men hvis du gidder å drasse på denne, skal den kunne gjøre jobben:https://www.amazon.com/gp/product/B07HVM4R95/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o07_s00?ie=UTF8&psc=1&tag=mavicpilots-20 Siter
Omnilite Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 https://www.fjellsport.no/goal-zero-sherpa-50-w-220v-inverter-gra.html?q=goal zero Denne powerbanken med innebygd inverter (230V ut) burde greie ca en lading av drona, er på 50W. Prisen på fjellsport er vel ikke så ille for øyeblikket (610,-). Pass på at den originale laderen tåler modifisert sinus (dvs at 230Ven ut fra powerbanken ikke nødvendigvis har perfekt sinuskurve) Siter
Bjørn J Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 1 hour ago, Omnilite said: https://www.fjellsport.no/goal-zero-sherpa-50-w-220v-inverter-gra.html?q=goal zero Denne powerbanken med innebygd inverter (230V ut) burde greie ca en lading av drona, er på 50W. Prisen på fjellsport er vel ikke så ille for øyeblikket (610,-). Pass på at den originale laderen tåler modifisert sinus (dvs at 230Ven ut fra powerbanken ikke nødvendigvis har perfekt sinuskurve) Jeg tror 230V-utgangen gir for lite strøm. Med den powerbanken er det muligens best å bruke 12V-utgangen, den gir opptil 8A. Å koble DJI sin originale billader til denne kan fungere, men man må lage en egen overgang mellom kontaktene. DJI sin billader gir ut 17,6V/4,5A. Siter
Bjørn J Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Korrigering: DJI sin billader krever ca 14V inn, de fleste biler har en spenning på 13,5 til litt over 14V på 12V-uttaket. Hvordan billaderen fungerer på 12V vet jeg ikke - men det burde gå bra? Siter
Navigatøren Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Jeg så på det samme, men Sherpa 50 har kun 5000mah og et batteri til Mavic 2 er på 3950mah. Sånn sett kan man kanskje like godt bare ta med et ekstra batteri om man ikke har med solcellepanel. Siter
Fjellfilmeren Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Billaderen fungerer utmerket på Outlander. Måler den til litt over 14v når jeg har bilen på. Har også brukt den på 12v anlegget til Ioniq elbil, fungerer helt fint. Jeg var tåpelig en gang og brukte en 12v USB adapter med ny 12V uttak i midten, og plugget i Mavic laderen i den. Kraftuttaket var så stort at den 12v USB adapteren smeltet 😇 Var i bilen så ble ikke noe varmgang i bilen eller batteriet. Siter
Fjellfilmeren Skrevet 13. mars 2020 Skrevet 13. mars 2020 Det beste for lange turer er uansett å ha mange batteriet. Jeg har fem, som er i underkant på lengre turer. Men du får planlegge ruta på forhånd og se for deg hvilke bilder som er viktige, og spare på strømmen. For oversiktsbilder er det mer enn nok med ett batteri til dagen. Timelapse og lignende, not so much. Siter
sinje Skrevet 3. mai 2020 Skrevet 3. mai 2020 Hei! Her har jeg gjort meg opp en del erfaringer rundt drone på langtur og det enkel svaret er at det er veldig vanskelig å lade opp dronebatterier på tur. Har du et Goal zero 20w panel trenger du minimum en perfekt dag helst to for å lade opp et batteri. Jeg pleier derfor å ha med 3 batterier på tur til dronen også har jeg med vanlig lader sommerstid, så må du heller innom noen hytter for å lade. Dere som foreslår andre powerbanker så er det viktig å se på Wh istedenfor mAh. På et dronebatteri er det 59Wh mens det på en sherpa 50 er 50Wh. Med null tap får du derfor ikke ladet et batteri med en sånn batteribank. Skal jeg på vintertur med gode solforhold og tenker å fly drone ville jeg nok helt klart hatt med meg minimum 2x40w solcellepaneler. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.