Christopher Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Ser det er flere strenger om denne turen. Har planer om å prøve den alene i begynnelsen av juli. Anser meg selv som fjellvant. Hvor lang tid bør jeg regne ? Egnede teltplasser ? (ikke om å gjøre å være så rask som mulig) Har forstått at det er et litt utsatt punkt på ruten.
Alek Skrevet 19. juni 2006 Skrevet 19. juni 2006 Jeg ville brukt første dagen kun til å gå inn Memurudalen. Hvis du overnatter i øvre deler av Memurudalen bør du nok neste morgen regne med en drøy dag over alle toppene. Har du telt bør du sette det opp før du beveger deg inn i morenelandskapet som begynner ca der stien fra memurubu svinger seg oppover mot Surtningssue. Skal du overnatte enda lengre opp er det nok best å ligge under åpen himmel da det er få og små arealer som er fri for stein. Vent med å krysse Muru til den har delt seg opp til flere og mindre tilløpsbekker noe øst for vann 1686, og ta så sikte på Memurutind Aust-2. Gjør runden helt til Vest-6. Gå derfra ned til vann 1686 før du derfra peiler deg østover mot stedet der du krysset bekkene.
Langbein Rise Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Det går fint å sette opp telt på sørsiden av det omtalte vann 1686. Der er det noen sandbanker. Det er nok en fordel å ha med seg drikkevann dit selv om det ikke er helt umulig å finne noe som ikke er brevann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå