Gå til innhold
  • Bli medlem

Seljestad i regnvær 25-16/4


kav

Anbefalte innlegg

Da var turen til Seljestad unnagjort, en kort rapport kommer her.

 

post-16581-0-91675900-1430311632_thumb.j

Turbilen pakket.

 

 

Startet på lørdagmorgen pga at jeg måtte frakte opp noe utstyr til hytta på fredagen. Turen begynte med regn, helt greit føre og det er masse snø ennå. Jeg håpet i mitt naive sinn at det kanskje gikk over til snø lenger oppe, men neida, enda mer regn høyere oppe. Den dagen regnet det vel 8-9 timer fant jeg vel ut.

 

post-16581-0-68222800-1430311710_thumb.j

Regn var det visst :D

 

post-16581-0-07864300-1430311764_thumb.j

Opp i midten av skaret her skulle jeg

 

Jeg startet nede ved skistadion på Korlevoll, det er altså like før du kjører inn i tunnelene som fører rett til Røldal. Jeg passerer Seljestadstølene og fortsetter mot skaret ved Tjovaminnet. Etter å ha gått litt innover her så øker vinden ganske mye og regnet (!) pisker mot meg (Hvis noen har løsning på solbriller og slagregn setter jeg på et tips her :geek: . Sola ligger rett bak skyene så det er ganske lyst). Regnet slår rett gjennom buksa og jeg kjenner regnet renner nedover bena og ned i skistøvlene (jeg går sjelden med stillongs), skikkelig kos altså J. Etter hvert skjønner jeg at er det gale her så blir det verre lenger oppe, avgjørelsen tas, jeg snur pulken. Jeg går nedover til ca 800moh og slår leir her. Det regner ennå, inn i teltet, av med alt vått, på med tørt undertøy og fyr på primusen. Det tar ganske nøyaktig 3-4 minutter så er jeg i himmelen igjen, tørr, varm, primus surrende, regnet som trommer på en stram teltduk, deilig.

 

post-16581-0-30995100-1430311814_thumb.j

Det ble mye vind etter hvert, men det sluttet å regne hvertfall

 

Utover kvelden slår været om, blåser litt mer opp og temperaturen går nedover, snø og vind hele natten. Dagen etterpå var det rolig og da er det å pakke et ganske stivt telt (pga væromslaget) ned i en pulk ganske mye lettere enn å pakke det ned i en ryggsekk. :phone:

 

post-16581-0-52637600-1430311891_thumb.j

Dagen derpå ble det ganske ok vær

 

 

 

post-16581-0-56707700-1430311961_thumb.j

Det som er greit med meg er at jeg er så glemsk at jeg glemmer fort ubehageligheter. Når jeg tenker på turen i dag så var den fin den :D 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.