Gå til innhold
  • Bli medlem

Føreforhold Lærdalsfjellet?


boeide

Anbefalte innlegg

hei,

noen her som kan fortelle meg om deter mulig å bevege seg med ski i terrenget på fjellet mellem Hemsedal og Lærdal nå.

Det ser ikke særlig lovende ut på nettkameraene i Hemsedal, men tenkte jeg måtte spørre. Litt lysten på å gå.

Bo Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg var der oppe et par dager nå i helga, omtrent ved veiens høyeste punkt (Osen). Det er lite snø og dårlig skiføre. Har kanskje falt 5-10cm snø totalt, men siden det alltid blåser litt er denne noe ujevnt fordelt. Hvis du har gamle ski som tåler ei ripe eller to, så er det sikkert skiføre på anleggsveiene mot Sulevatnet, Juklevatnet og Øljusjøen. Men jeg ville ha ventet litt til med skitur der oppe, kommer nok mer snø snart. Skal opp igjen på onsdag/torsdag, så da kan du få ny rapport ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mer snø, men den er ekstremt lett og luftig. Vasseføre. Det har vært en del vind, så det er bart noen steder og opp til meteren i de høyeste skavlene. Lyngen stikker opp overalt, så det er fortsatt anleggsveiene som egner seg best for skitur.

Var på Osen i går kveld, og overnattet til i dag. Bestemte meg for å prøve å kjøre de siste 500 meterne bort til hytta, selv om det lå snøfonner tvers over veien mange steder. Gikk ut og begynte å måke litt av den første, men snøen var så lett og fin at jeg regnet med å komme gjennom med litt fart.... Satte meg inn i audien og ga gass. Fonn nr.1 gikk fint, nr.2 gikk fint, nr.3 gikk greit, men ved den fjerde sa det bare POFF!!! Alt ble bare hvitt, et inferno av snø skyllet over bilen :?: På med viskere, holde stø kurs... Jeg kom gjennom, og var fortsatt på veien... Noen flere små fonner bortover, men jeg kom meg bort til hytta (for siste gang i år...) :!:

Kong vinter har inntatt fjellet :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsatt lite snø i området, men det går sikkert an å gå skitur ute i terrenget. Eldrevatnet har vært frosset noe over en måned, og folk var i full gang med kite og skiseil ute på isen nå i romjula. Klarte å kjøre bilen frem til 10 meter fra hytteveggen på Osen fortsatt :? Nydelig vær, men kaldt... -20 på natta og -10 - -15 på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.