GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalninger til fabrikat eventuelt spesifikke modeller...? Buksen skal brukes som allround bukse i hovedsak vinter. Buksen skal vÊre en bib(er det ikke det det heter? altsÄ en bukse som gÄr opp i ca brysthÞyde)

NÄr det gjelder pris vil alt bli vurdert :):)

Skrevet

Har bÄde NorrÞna og bergans jakke, er vel forskjellige matrialer, men veldig godt fornÞyd med begge!

hva med norrĂžna svalbard buksen VS Trollveggen, hva er foskjellen?

Og hva er prisen og vekten pÄ bergans buksen? :)

Skrevet

Og hva er prisen og vekten pÄ bergans buksen? :)

www.prisjakt.no sier www.komplettfritid.no er billigst med kr 2223

Min veier 800gram i stĂžrrelse XL.

Skrevet

hva med norrĂžna svalbard buksen VS Trollveggen, hva er foskjellen?

Svalbard er vel enda kraftigere, og har flere lommer, stormklaffer etc. Oslo Sportslager har forÞvrig tilbud pÄ fjorÄrets modell av Trollveggen(http://www.oslosportslager.no/produkt/norrona-trollveggen-proshell-bukse-10-19005.aspx). Kun small, men hvis det passer er det et godt kjÞp mener jeg. Er samme buksa som jeg har, og er storfornÞyd med.

Jeg ville sjekket ut produsentenes hjemmesider, mye bra info der :)

Skrevet

Hva med Fjellreven tur bukse? :!:

Kunne den hvert noe?

http://www.fjallraven.no/friluftsutstyr/bukser/tur-trousers-m

HÞy, snÞklaff, bukseseler og glidelÄs fra topp til tÄ langs begge bena. Det fÞlger med tynn puter du kan putte pÄ knÊrene og pÄ baken. Veldig greit i skitrekket, eller dersom du sitter/kneler mye. Formsydde knÊr, vand og vindtett, pustende, to store lommer, og to mindre lommer oppe under jakken for Ä holde elektronikk og batterier varmt.

• Liker 1
Skrevet

Arcteryx Theta SV.

Den finnes med ulike benlengder, noe som gjÞr at det er lett Ä fÄ en bukse som passer til ulike kroppsfasonger. I tillegg er det en utfordring Ä slite den ut.

Ellers vil jeg tro at bÄde NorrÞna Svalbard og Trollveggen er gode valg som en allround bib.

Sjekk vekt og passform for de ulike modellene du vurderer, og legg gjerne ekstra penger i Ä fÄ den du har mest lyst pÄ.

• 1 Ă„r senere...
Skrevet

PrÞver Ä ta opp en gammel trÄd igjen =) 

Noen som har erfaring med Arcteryx Stinger Bib eller Bergans StorebjÞrn Salopette? 

Hva er best kvalitet? Eventuelt andre skallbukser som er hĂžye.

Skal i hovedsak brukes pÄ vinter og i ruskevÊr vÄr/hÞst!

Gjest Björn
Skrevet

Hvordan er kvaliteten pÄ disse buksene? Blir man vÄt, slitasje osv.?

Du menar plusminusnoll? VÄt? Ja de Àr tÀta enligt specifikationerna sÄ de hÄller regnet ute och jobbar du hÄrt med för mycket klÀder pÄtaget sÄ ventilerar de inte ut all svett. Precis som alla skalplagg av xxx-tex variant. Slitaget skriver Mattias om i sin blogg.

Jag lÀgger med tvÄ lÀnkar hÀr till kille som hÄller pÄ med hundspann. Har sjÀlv inte provat dem men övervÀger att köpa bomullstÀllet för rent vinterbruk. Priset Àr riktigt lÄgt och jag gillar deras tankar runt detta med produktionen av plaggen.

http://mattisblogg.se/2012/11/plus-minus-noll-is-here-to-stay/

http://mattisblogg.se/2012/09/plusminusnoll-skalbyxor-teastade/

Skrevet

Du menar plusminusnoll? VÄt? Ja de Àr tÀta enligt specifikationerna sÄ de hÄller regnet ute och jobbar du hÄrt med för mycket klÀder pÄtaget sÄ ventilerar de inte ut all svett. Precis som alla skalplagg av xxx-tex variant. Slitaget skriver Mattias om i sin blogg.

GlidelĂ„sane i sida er tovegs. Åpne ovantil dersom ein skal pĂ„ do, nedantil for Ă„ lufte. Luftinga vert riktig bra, sĂ„ eg har i alle fall ikkje hatt noko kondensproblem. Men eg har bare brukt buksa i kuldegrader, sĂ„ vanntettheita har eg ikkje fĂ„tt testa enno.

I lÞpet av ein halv skisesong, har eg slitt hol pÄ innsida av knea, rett bak det forsterka partiet. Tapen som tettar saumen i skrittet, er ogsÄ slitt av.

NÄr det gjeld vinterbruk, er eg meir glad i bomull, sÄ til neste Är har eg tenkt Ä prÞve bomullsvarianten av same bukse.

Skrevet

Hva med Fjellreven tur bukse? :!:

Kunne den hvert noe?

http://www.fjallraven.no/friluftsutstyr/bukser/tur-trousers-m

HÞy, snÞklaff, bukseseler og glidelÄs fra topp til tÄ langs begge bena. Det fÞlger med tynn puter du kan putte pÄ knÊrene og pÄ baken. Veldig greit i skitrekket, eller dersom du sitter/kneler mye. Formsydde knÊr, vand og vindtett, pustende, to store lommer, og to mindre lommer oppe under jakken for Ä holde elektronikk og batterier varmt.

Enig! Har ikkje denne buksa, men om den er like god som jakka (som eg har), er den meget bra. Fantastisk mykje meir behageleg enn gore-tex sÄ lenge det er kaldt og tÞrt.
  • 3 uker senere...
Skrevet

GlidelĂ„sane i sida er tovegs. Åpne ovantil dersom ein skal pĂ„ do, nedantil for Ă„ lufte. Luftinga vert riktig bra, sĂ„ eg har i alle fall ikkje hatt noko kondensproblem. Men eg har bare brukt buksa i kuldegrader, sĂ„ vanntettheita har eg ikkje fĂ„tt testa enno.

I lÞpet av ein halv skisesong, har eg slitt hol pÄ innsida av knea, rett bak det forsterka partiet. Tapen som tettar saumen i skrittet, er ogsÄ slitt av.

NÄr det gjeld vinterbruk, er eg meir glad i bomull, sÄ til neste Är har eg tenkt Ä prÞve bomullsvarianten av same bukse.

Eg har óg berre brukt buksa i kaldt vér, men tykkjer materialet er meir komfortabelt enn ein del andre membranar eg har brukt i tilsvarande temperaturar. Ventilasjonen er god nÄr ein brukar glidelÄsane i sidene - dette har eg testa til gangs i vinter. Elles er det flott at smekka er laga i soft shell. Ein finn vel heller ikkje mange andre bukser som er sÄ rikeleg utstyrt med lommer.

Afe nemner eit par slitasjepunkt. Eg har ikkje opplevd tilsvarande pÄ innsida av knea, men teipen over skrevsaumen lÞysna pÄ same vis. Dette varsla eg produsenten om og fekk knapt snudd meg fÞr ei ny kom med DHL. Eg returnerte mi defekte som ein del av avtalen. Likar Plusminusnoll sÄ godt at eg no har lagt inn ordre pÄ deira bomullsjakke.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.